1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp til vinter-mc Hjælp til vinter-mc

Hej med jer,

jeg går og overvejer at købe en Vinter-MC.. Jeg kigger på to forskellige lige nu, hvoraf den ene er en MZ ETZ 150, som vist er en 2-takter? Da jeg i sin tid kørte knallert, var der jo decideret pumper ved tankstationerne, hvor man kunne købe den slags benzin, men det er jo væk nu... Hvordan klarer man så den i dag? Står man og blander derhjemme, eller har jeg helt misforstået noget? smiley

Og mht forsikring undrer jeg mig... Jeg hører ofte folk nævne, at de giver 5-600 kr for ansvar på deres gamle MC'er, mens det billigste jeg kan finde, er ca 1.000 kr. Nogle gode råd til hvor jeg skal søge hen?

Håber I kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til vinter-mc
  • #1   12. okt 2015 Hvis det er en ETZ, er der sikkert oliepumpe på . Så skal man bare huske at fylde olie på olietanken .

• #2   12. okt 2015 jeg har en honda xl600 1987 ,der gir jeg under 500 årlig ansvar pga. den er over 25år.
    ps den er forøvrigt til salg på marked her på mcg.
    det er topdanmark ,der gir 25% på mc nr2.:-))

• #3   12. okt 2015 Jeg har set den, men mit budget rækker desværre ikke til den smiley hvor har du den forsikring henne?

• #4   13. okt 2015 På min ETZ 250 er der oliepumpe, den er osse til salg!

• #5   13. okt 2015 Hvis du forsikrer som veteran/klassiker, så vær opmærksom på om du må køre på den om vinteren.

• #6   13. okt 2015 Kan hentes for 7K

profilbillede
  • #7   13. okt 2015 @ Mikkel: Det kan selvfølgelig være derfor, nogle får dem så billige - det skal den selvfølgelig kunne bruges til smiley

@ Asger: Den er også fin, men tror jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg går efter en 4-takter. Men tak for svaret smiley

• #8   13. okt 2015 Så se den Yamaha YBR 125 jeg har til salg... 6500,- (det er jo tæt på kineserpris)
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/yamaha-ybr-125/183001

Simpel mekanik, 1000 km på literen og vejer intet og man kan nemt nå jorden når det er glat.

• #9   14. okt 2015 @Henrik: den har jeg også kigget på, og den er fin!

Siden jeg lavede opslaget igår, er jeg dog blevet nødt til at droppe projektet pga irriterende uforudsete udgifter på huset... Men dejligt at konkludere, at jeg nu er blevet klogere smiley

• #10   14. okt 2015 Hvis du ikke køber en med oliepumpe kan jeg fra min knallertdage huske, at jeg havde en halv liter colaflaske med. Den fyldte jeg med benzin, blandede med olie, hældte den i tanken og rystede knallerten lidt. Den halve liter skal nok blande sig med resten af benzinen - det virkede da for mig.

Jeg kører på en gammel XT 250 1990 til vinter og kan anbefale den - der er en til salg til 6000. Regner med at sådan en gammel offroader på 120 kg er god til vinter, især med et ContiEscape dæk bagpå og et Metzler Enduro 1 foran. Kørte 5700 km gennem 10 lande på den og den kom frem over alt.

Kommentér på:
Hjælp til vinter-mc

Annonce