Bakkamera - forslag og erfaringer {{forumTopicSubject}}
Siden jeg så et indlæg tidligere i år vedr. montage af bakkamera har det rumsteret i den grå masse.....
Da jeg har flere MC som arrangementet gerne skulle kunne overføres til, men også for at undgå tyveri, vil det være smart at kunne afmontere delene hurtigt og let.
Især på mine enduroer synes jeg umiddelbart det kunne være smart, da jeg er lidt træt af hele tiden at købe bakspejl. Kørsel til og over "grænsen" koster jævnligt på den konto - jeg er dog betænkelig ved rystelserne, både fra motor men også fra underlag - nogen der har praktiske erfaringer hermed?
Jeg har bl.a. kigget på http://www.specialkamera.dk/shop/traadloest-bakkamera-m-234p.html hvor jeg ikke umiddelbart er afskrækket af prisen. Som sagt er sidespjle heller ikke gratis
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 443
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Der er flere forskellige muligheder men de mangler lige nogle info til mig. Bl.a. sådan noget som strømforbrug hvilket ikke er helt irrelevant. -Jeg har jo ikke en stor bilgenerator til rådighed på nogen af cyklerne
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
flg. er issues der skal kigges på:
IP-klasse (støv og vand)
strømforbrug
Størrelse
robusthed især fordi materiellet i stort omfang også skal kunne tåle terræ-enduros af énbankertypen
billedkavlitet herunder også i mørke (herunder IR-rækkevidde)
Men jeg skal nok vende tilbage med hvad jeg evt. finder ud af. Ovennævnte er jo ikke eneste firma der leverer sådant grej, men i mit tilfælde skal det være let og simpelt og jeg vil ikke ud at hente grej 15 millioner steder fra, for er der så noget der ikke funker så står man der med håret (hvis man har noget ) ned ad nakken..... Det har jeg ikke nogen speciel lyst til......
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 443
Bakkamera - forslag og erfaringer