Montering af bagsvinger/kardan Montering af bagsvinger/kardan
Håber some mechs can help me.
Er i gang med at skifte motor på min VN1500.
Det gik aldeles godt og det skal ingen hemmelighed være at jeg tænkte "det her MÅ snart gå galt" for så heldig plejer jeg aldrig at være. Og det gik galt!
Vi fik sammen med en ven monteret den anden motor og turen kom til at montere bagsvingeren. Da gik det sku i stå og der har været ligeså stille siden. Man kan SIMPELTHEN ikke skubbe den på plads. Men det modsiger jo fuldstændigt sig selv, da vi jo selvsagt har afmonteret den fra samme sted. Det skal siges at kardanen selvfølgelig går igennem venstre side af bagsvingeren, men det er ikke den der forhindrer at svingeren kan være der.
Problem:
Svingeren er smallere end stellet hvilket betyder den ikke kan skubbes ud over stellets monteringssted.
Er der en speciel måde at montere den på?
Er svingeren sat på i spænd?
I så fald, hvordan trækker man svingeren fra hinanden? Der er MINIIMAL plads i området.
Kom med nogle brugbare tips.
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
apr 2005
Hvis du ser dette og er kommet på nye idéer, er du velkommen til at join the tread....
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
Hygge
apr 2005
Svingeren sidder helt uafhængigt af motoren på stellet.
Den skal bare monteres samme sted som den er pillet fra. Det er dette jeg ikke forstår hvorfor ikke kan lade sig gøre.
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
apr 2005
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.073
nu er min forstand på VN'ere begrænset, men kunne det tænkesat i/du har glemt nogle afstandsstykker ved montage af motor og derved har i spændt stellet for hårdt sammen ???
apr 2005
De 3 gule var hjemmelavet-nummereret fra et tidligere motorskift, så jeg tænkte det måtte være en forskel på dem...
Der hvor svingeren skal på stellet, er et langt rør der er 100% uafhængig af motoren. Dvs den ville aldrig kunne give sig ved påvirkninger udefra...
Montering af bagsvinger/kardan