433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Laderrelæ og Ballistic batteri på CB750 fra 1977 Laderrelæ og Ballistic batteri på CB750 fra 1977

Hej venner

Jeg har længe været i gang med at skifte ledningsnet på min CB750'er fra 1977. Det eneste problem jeg står tilbage med er, at jeg har problemer med at få den til at lade nok.

Jeg havde en alm. 12 V MC batteri monteret til at teste med, og jeg har efterfølgende monteret et Ballistic 8 cell batteri. Dengang jeg havde det alm. 12 V batteri på, ladede den ca. 13,5 V, hvilket jeg tænker er fint. Jeg monterede så mit Ballistic 8 cell batteri, men da jeg målte på det, ladede den kun ca. 10 V. Jeg tænkte at det sikkert var fint, men efter at have kørt en lille dags tid, var der ikke mere strøm på batteriet. Skal jeg "skrue" op for det på lade-relæet, så den lader med 13,x V?

Kan det passe, at den skal lade mere, bare fordi det er et Ballistic batteri og ikke et alm. 12 V MC batteri?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laderrelæ og Ballistic batteri på CB750 fra 1977
  • #1   21. sep 2015 Der er noget galt, en ladespænding på 10 volt siger at der ikke lades men blot drænes af batteriet. Mig bekendt kan man ikke skrue op for spændingen på sådan en svend, men tjek den vejledning som Hans-Henrik Hjørring har lagt op, så kan du finde fejlen i første forsøg.

• #2   22. sep 2015 Er det et originalt gammeldags laderelæ der sidder på? Jeg bruger ballistic 8cell og nyt regulator/laderelæ det spiller. Køre gerne med 14-14,2volt

• #4   22. sep 2015 Der vågnede sheriffen sgu... smiley

• #5   22. sep 2015 Preben - Man kan godt regulere det på det originale laderelæ.

Allan K - Det er et alm. laderelæ jeg har. Før havde jeg et kombineret regulator/laderelæ (helt nyt) men det kunne jeg ikke få til at lade...

Hans Erik - Jeg er uforstående overfor din kommentar? I mit sidste oplæg havde jeg problemer med at få den til at lade, nu lader den, bare ikke nok når jeg har monteret min Ballistic 8 cell batteri.

• #6   22. sep 2015 Hvis den ikke kan lade ordentlig med en ny regulator/laderelæ, så tror jeg det er et problem statoren eller ledninger der sidder forkert.

Iøvrigt ville jeg, hvis jeg var dig sætte det nye regulator/laderelæ på, når fu har fundet løsningen.

• #8   22. sep 2015 smiley

Kommentér på:
Laderrelæ og Ballistic batteri på CB750 fra 1977

Annonce