{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

PC/filter på Z750 2010 {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan overbevise mig om man bør sætte Power commander og filter med tilhørende indkøring på min Z750 fra 2010?
Jeg har en åben Sc project potte på, og jeg synes den til tider skyder lige rigeligt.
Ind i mellem er det som om der er en form for tøven hvis man kører med x-antal omdrejninger og så giver fuld gas. Det er kun nogle gange, og ikke pga lave omdrejninger. Kan det svare sig at bruge penge på det? Jeg kan læse i diverse forumemner at det er forskelligt fra model til model om det er anbefalelsesværdigt, men kan ikke finde emner om Z750.
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PC/filter på Z750 2010
  • #1   20. sep 2015 Prøv lige og tjekke om den kan flash i ecu for så er det jo lidt andre penge vi snakker om smiley
    Det kom bag på mig hvor der kan det.

• #2   20. sep 2015 Det kan den desværre ikke. Det er bla derfor jeg vil være sikker på det har en mærkbar effekt.
    Jeg var forbi Fv-motor, og han viste en masse grafer osv om forbedringer. Men et er at se en mere jævn graf, noget andet er om det virkelig har en effekt.

• #3   20. sep 2015 Alle som i alle jeg har snakket med der har fået rullet deres cykel siger det er som en ny cykel.
    Der er også en lang teknisk forklaring jeg vil spar dig for.
    Just due it...

• #4   20. sep 2015 Hvordan kører du på din cykel ??
    Hvis du synes det er sjovt at være forest og træls når baghjulet slipper i rundkørslen. Så er bazzaz helt fremme i skoen ecu,tc og quickshift... Det er dyrt men gøgler fedt smiley smiley

• #5   20. sep 2015 Kører ikke ræs eller for at være forrest. Vil mere kalde det for frisk kørsel. Kører på alle slags veje. Det er ikke for at få mere effekt, men en blanding af at gøre noget godt for mc'en og for at få udjævnet de 'huller' jeg synes den en gang i mellem har.
    Quick shift er fedt, har overvejet det men synes ikke jeg kan retfærdiggøre det overfor mig selv smiley

• #6   20. sep 2015 Det er først når du har fået den rullet man kan se hvor ujævn effektkurven er.. Finn er en guru. Medmindre du overvejer at skifte cykel vil en rulning give dig mærkbar glæde... Om du skal vælge pc eller anden boks, afhænger af dine ønsker ud i fremtiden. Pc's quickshift er noget bras !! Og inden man får købt noget standalone grej så kunne man ligeså godt have købt den store bazzaz ...

• #7   20. sep 2015 Han viste mig 5-6 startrulninger fra samme model som min, og de havde alle et ret stort fald ved 7-9000 omdrejninger. Det var tydeligt der var et mønster. Men jeg har kkke forstand på det, og hvis man ikke kan mærke forskel vil jeg være ked af at have brugt 5000 på sådan en omgang.
    Jeg forstiller mig ikke at jeg har andre planer med den. His der skal til at installeres tc, quick shift osv, tænker jeg pengene er bedre givet ud med en ny cykel i stedet for smiley Jeg er fint tilfreds med den som den er nu, men vil bare gerne sikre mig at den kører optimalt så der ikke er unødigt slid på den.

• #8   21. sep 2015 Du siger selv at du gerne vil have udjævnet de huller der er indimellem er, allerede der giver du svaret på om Finn skal kigge på den smiley
    Jeg fik selv sat en PC5 på min z750´er, og kan tydelig mærke at trækket er blevet mere jævnt, og gasresponsen er meget bedre.
    Jeg ville ikke tvivle, især ikke når det er Finn du tænker på skal gøre det, han ved hvad han laver og gør det grundigt!

• #10   21. sep 2015 Og det er så her at Michael selvfølgelig tilbyder dig en tur på sin cykel. Så du ved selvsyn kan opleve forskellen smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #11   21. sep 2015 Nu kan det godt være, at Michael ikke gider låne dig sin cykel, men hvis jeg var dig, ville jeg KLART prøve en cykel med PC, inden jeg selv gik ud og investerede.

Jeg har haft to SV1000 - den ene med PC, den anden uden - og der har vitterligt ikke været stor forskel (i køreglæde). Jeg kan godt mærke, at den uden PC er lidt grovere ved lave omdrejninger og har det hul i momentkurven, som folk irriteres over.

Men forskellen er i mine øjne så lille, at jeg ville ærgre mig gul og grøn over at have brugt 5000 på at få løst "problemet".

• #12   21. sep 2015 Esben - Det er nemlig det jeg frygter. Det skal være godt før jeg vil gøre det.
    Og det at Michaels mc er modellen tidligere end min, gør det svært at mærke om det er pc, kørestilling eller anden motorgang der gør forskellen. Men bare tanken er jo fornem smiley

• #13   22. sep 2015 Hvis der er noget man er irriteret over, så skal det fikses, eller er oplevelsen jo ikke optimal.

• #14   22. sep 2015 Brian det er to forskellige motormodeller, hvor hans er rullet til 99,9hk, og min er rullet til 108,9hk på hjulet, så en brugbar sammenligning kan han (desværre) ikke lave.

• #15   22. sep 2015 Penge brugt på mc gear er jo tit bare noget dyrt bling som INTET giver til køreturen, det gør en tur på rullefeltet jo.

• #16   22. sep 2015 #15

Ramt lige i røven Allan smiley

Af uransagelige årsager vil folk hellere bruge penge på rizzoma gøgl og støjpotter end motorjustering og affjedring smiley smiley smiley smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #17   22. sep 2015 Altså konkret er jeg enig - jeg vil hellere køre end at pudse og hellere svinge end køre lige ud - men princippet i det, I skriver, er jo helt galt.

Det svarer jo til at sige, at gummistøvler er bedre end andre sko, bare fordi de er mere vandtætte. Det udsagn er kun rigtigt, hvis det eneste man lægger vægt på ved en sko, er at den er vandtæt.

Der er jo heldigvis flere grunde til, at folk kører motorcykel end lige de grunde, som I (og jeg) vægter højest.

• #18   22. sep 2015 @esben
    Der er mange grunde til at eje en MC..
    Men de fleste der køre vil vel helst have en MC der kører godt... Jeg tænker personligt over mine lækre blinklys når jeg nusser, og over den elendige gearkasse når jeg kører smiley

• #19   23. sep 2015 Jeg takker for jeres svar. Jeg tænker videre smiley Til en start har den fået service nu, så kommer det andet nok lige pludselig.

Kommentér på:
PC/filter på Z750 2010

Annonce