{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Helena R
Helena R
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Motorolie - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er rimelig ny med det med motorcykler, da jeg fik min første i år.
Nu er jeg så stødt ind i et problem med motorolie - jeg fik den skiftet i april måned, og nu er jeg allerede løbet tør - den er virkelig helt tom! Kan det virkelig passe?
Og i så fald, skal jeg så bare fylde nyt på?
Og hvilken slags?
Jeg har ved kørt 2 - maks 3.000 km hen over sommeren.
Det er en Kawasaki Ninja 250R det drejer sig om.

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorolie - HJÆLP
  • #2   14. sep 2015 den har skueglas ikke pind, og hvis den er HELT tom havde din motor nok røget og gået i stykket by now. Min drak intet olie overhovedet, men det er meget forskelligt. Men manualerne siger 0,5 - 1 liters forbrug ved 1000 km ikke er noget man skal være bekymret for.
    Tjek olie mindst en gang om ugen hvis du har en maskine der drikker så meget. Det er det sidste du vil løbe tør for! og få den så fyldt op

• #3   14. sep 2015 Jeg mindes engang at have læst en skrivelse fra BMW om at de accepterede op til ca. en liters olieforbrug for hver 1.000 miles.

Oliepinden som du formentlig tjekker med, rækker højst sandsynligt heller ikke ned til bunden af karret, så den er nok ikke HELT tør. Når det så er sagt, er det alt for sjældent at tjekke olie efter 2.000 km! Hvis jeg var dig, ville jeg fylde på op til mellem min/max markeringerne, og så tjekke forbrugtet efter hver optankning, så du kan få et estimat på hvor meget der bliver brugt.

• Helena R
    Helena R Tilmeldt:
    sep 2015

#4   14. sep 2015 Okay tusind tak, så må jeg lige ud og finde mig noget inden jeg køre igen!

• #5   14. sep 2015 Det lyder ikke helt urimeligt at du ikke skullehave meget olie tilbage i sådan en knallert. Hæld en lille l på og kontroller standen, fyld evt lidt ekstra på!

• #6   14. sep 2015 Nøjes med 0.5 liter, 1 liter er nok til at der kan være alt for meget i.

• #7   14. sep 2015 hvordan står mcen når du tjekker det ??

• #8   14. sep 2015 tjek den efter 5-10 minutter efter motorstop så olien kan falde til, og husk at rejs mc'en op så den står lige i balancepunktet som kjj indirekte skriver smiley

• #9   14. sep 2015 hvis du holder din mc helt lodret, og får en til at kikke i dit kontrol glas på din mc, så er der med stor sandsynligvis olie nok på.
    men tjek.
    mvh

• Helena R
    Helena R Tilmeldt:
    sep 2015

#10   14. sep 2015 Har skam rejst den op, da jeg undersøgte om der var mere på, men der var stadig ikke noget at se - så jeg fylder den op :-)!

Men er der nogen der ved hvilket filter jeg skal bruge? har fundet ud af resten smiley

• #11   14. sep 2015 for at efter fylde skal du ikke bruge et filter

• #12   14. sep 2015 lyder godt nok vildt....jeg checker olie en gang eller to om året og den har max tabt 1-2 dl selvom der er rullet 3000...

• #13   14. sep 2015 min gsr 600 bruger ej heller noget olie. men min 107'er med 150.000km snupper let en et par liter efter 10.000km, så det er efter jeg har fået den jeg har lært at tjekke smiley

• #14   14. sep 2015 Der er kommet gode råd omkring hvordan og hvilke olie du skal have på, men sørg for, at finde ud af HVORFOR der ikke er olie på (bruger den 'bare' meget, er den utæt, er der hul et sted, etc). Ellers står du i værste fald en dag med en meget varm motor, der ikke kan dreje rundt mere.

Kommentér på:
Motorolie - HJÆLP

Annonce