Start hjælp! {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg virkelig brug for hjælp. Har en h..... bøvl med min gamle cb750 fra 77.
Problemet er at den nogle gange springer lige i gang ved et kort tryk på elstarten (med choker), hvor efter den kører som den skal. Andre gange der i mod vil den absolut intet, ja den vil knap nok give gnis. Har fx her til aften stået og forsøgt en halv time på at få gang i den.
Følgende er skiftet
-Tændrør
-Tændingsplade
-Batteri
-Gummi mellem luftfilter og kaburatorer
Følgende er kontrolleret/justeret
-Strammet taktkæden
-Karburatorer (renset)
-Svømmerhøjde justeret
-Luftfilter kontrolleret
-Tænding
Tændspoler ohmet ud = OK
Har ikke tjekket kompression og ventiler på cyl 2,3 og 4, da jeg ikke kan se, at dette skulle have indvirkning på at den nogle gange knap nok vil gniste.
Jeg observerede da jeg justerede den nye tænding, at når jeg tørner motoren med hånden, og der er tænding på, trækker platinerne en gnist, hvilket, egentlig var grunden til at jeg skiftede den gsmle tænding ud... Ahhhh, det er da ikke normalt er det?
Håber virkelig nogen kan hjælpe, sender sgu snart den gamle dame til mc mekaniker, hvilket jeg finder pinligt, da jeg selv er automekaniker. Og hvor finder man en, der virkelig har forstand på sådan en gammel maskine.
Gog aften til jer alle.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
og så på med
nye tænd kabler og hætter og rør.
så Snorre den igen .
mvh
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 508 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 124
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 17
Per M, hvad mener du med om der er spænding over tændspolen? Den kommer spænding til tændspolerne når der sættes tænding på, hvis det er det du tænker på.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 17
Start hjælp!