1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Døde i regnen!?? Døde i regnen!??

Lortemorgen!

Blev NØDT til at tage banditten på arbejde for at nå det...
Har ellers aldrig kørt på den i regnvejr smiley

Men da jeg når ca. 1 km hjemmefra går den så ud i et lyskryds... ved ikke om det var min skyld, men det skete da jeg kobler ud efter at have holdt for rødt. Og bagefter vil den ikke starte smiley !! startermotoren kører, men der sker intet... ingen host... intet

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være? er blevet helt bange for at det bliver dyrt...:(

- oven i hatten blev jeg så tvunget ud i den offentlig transport! PHUJ! Busser er kun for pøblen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Døde i regnen!??
  • #1   6. okt 2006 efter som det er i regn vejr problemet kom frem kunne det godt tænkes at værre noget elektrisk der har fået vand.. prøv og vendt til den er godt tør og se så om den vil starte...

hvis ikke ja så kan det værre mange ting...
    hvis ikke den starter så er der ikke andet at gøre en systematisk at tjekke om den før benzin. om der kommer gnist ved tændrørene osv....

• #2   6. okt 2006 Det første jeg ville tjekke var dødmandskanappen den har før snydt folk..... ja hele cykler er blevet skilt ad før man kommer i tanke om den.....
    God jagt !!
    /Wolle

• #3   6. okt 2006 Tror ikke det har noget med regnen at gøre, har selv prøvet det samme i et kryds hvor den døde, benzin hanen på pri i 1/2 min derefter på reservetank så kunne den igen smiley

• #4   6. okt 2006 Wolle: starter motoren ville ikke køre hvis dødmandsknappen er på off.

Kunne måske godt forestille min det er kaburator-"is", det kan let komme på dette tidspunkt selvom det ikke rigtigt fryser.

• #5   6. okt 2006 Jeg har også mistanke om at det er noget elektronisk... evt. dødmandsknappen der kortslutter, for den var ikke slået over - det har jeg lært at chekke af bitter erfaring smiley
    Er ret sikker på at startermotoren kører selv om den er slået til!

Det trick med benzinhanen kender jeg ikke!? kan man bruge det på en bandit? anyone?

Men jeg må vel bare trække den hjem igen og lade den tørre igennem...:(
    sæsonnen er sådan set også slut... havde bare majt majt travlt

• #6   6. okt 2006 Døde den da du koblede ud eller da du satte i gear?
    Det kunne være støttebenskontakten der har fået fugt.

• #7   6. okt 2006 da jeg koblede ud.... så vidt jeg husker...
    men jeg overvejde også om det var den - men den startede heller ikke i frigear:(

• #9   6. okt 2006 eller karbonade is.. har jeg haft i år, prøv at stille den på reserve tank derved kommer du uden om det øverste lag "is" i toppen af tanken også se om den vil starte. det var det jeg gjorde, og jeg kunne så tøffe videre.

• #10   6. okt 2006 Jeg kørte afsted ved 06 tiden så det har været ret koldt, og ikke utænkeligt med is... men hvordan er teorien i det is? ligger det i toppen af tanken? eller i kaburatoren?

-tænker på at jeg trods alt nåede at køre en km...

• #11   6. okt 2006 Motoren gik fint lige indtil den gik istå... ikke noget unormalt at mærke eller høre... men kørte jo nærmest i tomgang hele vejen, da den jo stadig var kold... og vejene VÅDE!

men hvis det var en løs forbindelse pga regn vil den så blive god igen af bare at blive tør?

• #12   6. okt 2006 Altså nu har jeg jo en atv der bliver høvlet rundt i alt slags vejr, og når stikkene fra dødmandsknappen, og starter og lys osv. (håndtaget ved koblingen) Når de stik bliver de våde, kommer der så utroligt lidt gnist, du ikke kan starte den, tror evt. det kan være det. Ellers kan jeg ikke komme i tanke om andet.. smiley

• #15   6. okt 2006 Hej,

Jeg har prøvet det samme 2 gange. En gang på en Yamaha XT350 og en gang på min Loncin. Begge gange styrtregnede det og i et sving ved lave omdrejninger dør motoren. I begge tilfælde skulle MC'en bare "tørre" og så var den klar igen. Et eller andet kan ikke tåle vandet, men jeg fandt aldrig ud af hvad. Som de andre siger er det nok noget elektrisk som ikke kan tåle fugten. Måske tændrørshætten er utæt?

• #16   6. okt 2006 PRøv lidt kaburatorsprit, det koster jo kun 20 kr eller sådan noget..

• #17   6. okt 2006 Det lyder til at jeg må hjem og lade den tørre... og se om det ikke virker:)

sæsonnen var sådan set slut fra min side... men tror jeg hælder sprit på den alligevel - in case... Det skader ikke vel?

• #18   6. okt 2006 der skal altid værre 1- 2 liter sprit i tanken når den staldes ind så det skader bestemt ikke

• #19   6. okt 2006 - vidste jeg ikke :(... (min første sæson)

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 2 Emner: 15 Svar: 62
    #20   6. okt 2006 køb en dåse pronto også kaldet diselstart og sprøjt det på alle ledninger på din cykel så starter den med det samme hvis det er fugt da det fortrænger fugten med det samme en billig løsning som virker hvergang

• #21   7. okt 2006 Jeg tror simpelthen bare den strejkede i protest over at blive slæbt ud i det lortevejr. :o)

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 2 Emner: 15 Svar: 62
    #22   7. okt 2006 diesel start fordamper meget hurtigt og der for ingen fare

• #23   7. okt 2006 mikkel... hmm spøjst så, fordi det virkede at smække den på reserve og derefter hælde karburtator sprit i, den ene karb ville slet ikke og den anden ville helst heælder ikke, indtil jeg som sagt skiftede til reserve tank. jeg har kørt i regnvejr temmelig mange gange...øv og aldrig med vilje. men har aldrig været ude for en løs forbindelse (endnu) og da jeg kører chopper kommer jeg aldrig op i de høje omdrejninger. så mit bud på hvad der var galæt med min mc er stadig at det var "is" i karbonaderne. hvordan det så fungere og det kan være ligemeget... så længe det virker

• #24   8. okt 2006 Hey!

Kommer lige med en lidt sen update - hvis der stadig skulle være nogen der chekker tråden.

Jeg gik ned om eftermiddagen efter den havde stået i ca. 8 timer... og den startede helt som normalt! Kørte også en lille tur idag (søndag) - uden problemer!

Så jeg håber "bare" det var elektronikken...

- men nu bliver den også stillet ind for vinteren!

• #25   8. okt 2006 held og lykke frem over..
    Ville nok tjekke op på det, i den kedelige vinter

• #26   12. okt 2006 Ellers må den jo ind i stuen...medminre du er pingvin:-)

Kommentér på:
Døde i regnen!??

Annonce