826 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forhjul/styr giver sig når jeg bremser? SV650S Forhjul/styr giver sig når jeg bremser? SV650S

Hej alle

Jeg har for nyligt købt min første MC - en SV'er fra 2009, kun kørt 8.500 km og blev synet samme dag jeg købte den uden anmærkninger.

Dog synes jeg den føles en anelse mærkelig at bremse med, når jeg tager forbremsen. Det føles som om at styret giver et lille hak når støddæmperen går ned.

Kan det være et leje, eller noget andet i styretøjet der er kaput eller i hvert fald tæt på? Burde synsmanden ikke have bemærket det? Hvad koster det at skifte? Er der nogen i nærheden af KBH, der kunne hjælpe med det?

Sikke en masse spørgsmål, men håber I kan hjælpe en ny i MC-universet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhjul/styr giver sig når jeg bremser? SV650S
  • #2   10. jul 2015 Og når jeg gør det, hvis den så giver det der hak - er det så kronrørslejet der skal skiftes?

• #3   10. jul 2015 Hvis den giver sig, når du trykker den op mod muren, så ja.. kronrørslejet er højst sandsynligt i stykker.

det er heldigvis ikke svært at skifte, du skal bare have klodset cyklen op

mvh

• #4   10. jul 2015 Arh, mon ikke bare det skal spændes lidt sammen. Forskellen mellem slør og perfekt er meget lille her. Men det kan du høre når det er spændt sammen. Knaser det så, byt til nyt.

• #5   10. jul 2015 Hvis den lige er blevet synet og det viser sig at være kronrørslejet, vil jeg anbefale dig at klage til synshallen, da dette er noget de SKAL kontrollere ved syn.
    Hvis de ikke vil gøre noget ved dette, så klager du videre til Trafikstyrelsen.

Der er desværre rigtig mange synsfolk, som ikke er deres job værdige.

• #6   10. jul 2015 Carsten .

Hvorfor pokker skal manden klage til synshallen .
    Det ændrer da ikke på om der er slør i hans cykel .

En syns manden kan også have en dårlig dag og ved en fejl over se en fejl.

Få skiftet det leje og kom videre
    Der behøves ikke alt hænges en skyld på den nærmeste person .

Føj en holdning til tingene !
    Men er bare udtryk for min mening

God weekend smiley

• #7   11. jul 2015 Donnatello

Jeg siger det som jeg ser det. Nu har jeg selv været synsmand så jeg ved en del om det.
    Der er rigtig mange som ikke syner korrekt. Hvis den pågældende person får en klage, kan det være han tager sig sammen og er mere omhyggelig næste gang. Hvad bliver det næste han overser/glemmer at kontrollere?
    Måske defekte bremser som i værste fald kan resultere i et uskyldigt menneskes død.
    Synes du så også det er ok, bare fordi man måske havde en dårlig dag.

Er man synsmand, har man et ansvar overfor sine kunder og kan man ikke leve op til dette ansvar, burde man finde sig et andet arbejde

Kommentér på:
Forhjul/styr giver sig når jeg bremser? SV650S

Annonce