870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

GL 1000 starthjælp GL 1000 starthjælp

Hej Alle

Jeg mangler lige lidt input til at starte min 78´er GL1000. Den har altid bare startet uden problemer, når der har været strøm nok på batteriet.

info:
For 3 måneder siden fik den 4 nye tændrør, olie & oliefilter (jeg glemte at skifte luftfilter ved den lejlighed). Bagefter startede den i første hug. Foråret har været lidt travl, så jeg har ikke haft den startet de sidste 2 måneder ca. I går ville den så ikke starte.
Starteren kørte fint, men den sprang bare ikke i gang og batteriet blev hurtigt fladt. Det viste sig så at batteriet manglede lidt vand. På med demineraliseret vand og et ladeapparat. Senere på aftenen kunne den stadigt ikke starte. starteren kører fint rundt, men det er som om den bare lige mangler et los i røven for at springe i gang. Jeg har prøvet med og uden choker og med og uden at give gas.

Derfor mangler jeg input til fejlfinding og hvad der skal prøves af kneb for at få hende til at springe i gang.

Jeg er ikke mekaniker og har ikke rodet meget med motorer, så I må gerne skære jeres forslag ud i pap ;0)

Kan batteriet være for sløvt til at sparke maskinen i gang, selvom det lyder som om starteren kører fint?

Hvordan tjekker man at der er gnist på tændingssystemet?

Kan det bare være luftfilteret?

Er jeg bare en knold?

Skal den bare have et par dråber benzin ned ved hvert tændrør, eller hvor skal man starte sin søgen?

mvh Frank

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GL 1000 starthjælp
  • #1   7. jul 2015 Hvis der er gnist og der kommer benzin, så er der næsten kun en mulighed, for gammel benzin.

• #2   7. jul 2015 Batteriet kan sagtens være træt. Der skal ikke mangle ret meget kraft, før det ikke er nok til at starte en GL. Der skal alligevel noget til. Prøv at give den lidt starthjælp (strøm).

• #3   7. jul 2015 Håber det lykkedes
    Især da den er til salg

• #4   7. jul 2015 Du kan nemt tjekke om der er gnist på tændrørene, ved at skrue dem ud og lægge dem et sted på topstykket/blokken, hvor der er god stelforbindelse.
    Tjek et ad gangen. Skru det i igen.
    Hvis den tænder får den sikkert ingen benzin.
    Hvis den ingen benzin får bør du skifte benzinfiltetet, hvis der er monteret et, ellers skal du rense karburatorer.
    Er dit batteri lidt træt, prøv at sætte startkabler på fra en bil eller booster.

• #5   7. jul 2015 Der er mange muligheder, men da det er kommet af at stå stille, så tror jeg mest på at den mangler mad (benzin)
    Strømmen har du styr på lyder det til, altså du kan lade batteriet op så der er power til at slæbe den rundt som før i tiden hvor den sprang igang?
    Jeg ville prøve at give den lidt benzin direkte, altså ud med tændrørene og en lille snaps ned i hvert hul, medmindre den lugter langt væk af benz i forvejen smiley
    luftfilteret går ikke pludseligt i stykker af at den står stille, ikke i sådan en grad at den ikke kan starte for det!

• #6   7. jul 2015 Tak alle sammen, så er der lidt at rode med når jeg kommer hjem i aften ;0)

• #7   7. jul 2015 Luftfilter kan blive beboet af mus som har slæbt materiale ind i filteret. det er set ude på landet.
    4 nye tændrør vil sikkert gøre underværker.

• #8   7. jul 2015 Jeg henter luftfilter og benzinfilter på vejen hjem. De 4 tændrør er 2-3 mdr. gamle, så kan næppe tro det er der fejlen skal søges. Benzinen er også kun 2 mdr. gammel, så nok heller ikke der fejlen ligger. Jeg må på den i aften igen

• #10   7. jul 2015 Ha ha Stella, det er rigtigt og jeg har engang stået på en tankstation efter at have tanket og forsøgt at starte dyret i flere minutter, med sved på panden og 50km hjem.... indtil jeg opdagede at dødemandsknappen var drejet en smule....

Af skade bliver man klog og det første jeg tjekker når den ikke springer i gang i første hug er netop dødemandsknappen ;o)

Men tak for input, meget relevant, men det var ikke løsningen denne gang ;0)

mvh Frank

• #12   7. jul 2015 Det er også en fjollet ide på de gamle Honda'er..
    Kender flere der også har prøvet det trick på de gamle cykler smiley
    De gamle yamaha'er vil i det mindste slet ikke aktivere starteren hvis man har glemt "dødmandsknappen"

• #13   7. jul 2015 Hej så er der liv i dyret igen. Der var gnist på alle 4 rør og den fik benzin nok. Men jeg tror batteriet er færdigt, umiddelbart er der kun 10 volt på det, så der må være gået en celle eller noget i den stil. Det føles som om der ikke er knald nok på og den startede først da jeg også smed ladeapparatet på som hjælp. Tak for gode start råd Mvh frank

• #14   7. jul 2015 Sådan. Godt, at der er liv i dyret igen.
    - og nå ja, 10 points til mig ;o)

Kommentér på:
GL 1000 starthjælp

Annonce