GL 1000 starthjælp GL 1000 starthjælp
Hej Alle
Jeg mangler lige lidt input til at starte min 78´er GL1000. Den har altid bare startet uden problemer, når der har været strøm nok på batteriet.
info:
For 3 måneder siden fik den 4 nye tændrør, olie & oliefilter (jeg glemte at skifte luftfilter ved den lejlighed). Bagefter startede den i første hug. Foråret har været lidt travl, så jeg har ikke haft den startet de sidste 2 måneder ca. I går ville den så ikke starte.
Starteren kørte fint, men den sprang bare ikke i gang og batteriet blev hurtigt fladt. Det viste sig så at batteriet manglede lidt vand. På med demineraliseret vand og et ladeapparat. Senere på aftenen kunne den stadigt ikke starte. starteren kører fint rundt, men det er som om den bare lige mangler et los i røven for at springe i gang. Jeg har prøvet med og uden choker og med og uden at give gas.
Derfor mangler jeg input til fejlfinding og hvad der skal prøves af kneb for at få hende til at springe i gang.
Jeg er ikke mekaniker og har ikke rodet meget med motorer, så I må gerne skære jeres forslag ud i pap ;0)
Kan batteriet være for sløvt til at sparke maskinen i gang, selvom det lyder som om starteren kører fint?
Hvordan tjekker man at der er gnist på tændingssystemet?
Kan det bare være luftfilteret?
Er jeg bare en knold?
Skal den bare have et par dråber benzin ned ved hvert tændrør, eller hvor skal man starte sin søgen?
mvh Frank
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 56
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 179 MC-er: 4 Emner: 139 Svar: 372
Især da den er til salg
jul 2015
Følgere: 10 MC-er: 10 Emner: 1 Svar: 9
Tjek et ad gangen. Skru det i igen.
Hvis den tænder får den sikkert ingen benzin.
Hvis den ingen benzin får bør du skifte benzinfiltetet, hvis der er monteret et, ellers skal du rense karburatorer.
Er dit batteri lidt træt, prøv at sætte startkabler på fra en bil eller booster.
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
Strømmen har du styr på lyder det til, altså du kan lade batteriet op så der er power til at slæbe den rundt som før i tiden hvor den sprang igang?
Jeg ville prøve at give den lidt benzin direkte, altså ud med tændrørene og en lille snaps ned i hvert hul, medmindre den lugter langt væk af benz i forvejen
luftfilteret går ikke pludseligt i stykker af at den står stille, ikke i sådan en grad at den ikke kan starte for det!
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 83
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.682
4 nye tændrør vil sikkert gøre underværker.
jun 2013
jun 2013
Af skade bliver man klog og det første jeg tjekker når den ikke springer i gang i første hug er netop dødemandsknappen ;o)
Men tak for input, meget relevant, men det var ikke løsningen denne gang ;0)
mvh Frank
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
Kender flere der også har prøvet det trick på de gamle cykler
De gamle yamaha'er vil i det mindste slet ikke aktivere starteren hvis man har glemt "dødmandsknappen"
jun 2013
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 56
- og nå ja, 10 points til mig ;o)
GL 1000 starthjælp