{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

blinker for hurtigt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Honda CX 500 C hvor et af de bagerste blinklys (uoriginale) knækkede, så jeg har skiftet til dette sæt http://www.thansen.dk/product.asp?n=-1361086522&pn=-1361084849.
Men nu blinker den hurtigt..
Foran sidder der også 10w pærer i, og jeg har prøvet med både 10w og 23w i de nye blinklys.

Der sidder dette relæ på http://www.ebay.com/itm/Flasher-Relay-Super-wide-M-Y-12v-10w-x-2-1-5w-85c-m-18-/300860203200.

Jeg har fået at vide at jeg skulle sætte et led blinklysrelæ på, da dette virker lige meget hvor mange watt der bliver brugt i systemet, men hvilket? gerne ved thansen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blinker for hurtigt?
  • #1   19. jun 2015 hvad er der galt med den første tråd ??

• #2   19. jun 2015 Såmænd ikke andet end at jeg her har præciseret hvad mit problem er, og at der ikke kom flere svar i den anden tråd. Beklager hvis du er utilfreds smiley

• #3   19. jun 2015 Ethvert blinklys relæ passer, de er universale ( for det meste ).

Men det er optimalt at finde et der passer på maskinen, vil anbefale at kigge på ebay. Søg på led flasher relay honda cx 500 fx.

• #4   19. jun 2015 Det er vel ikke så relevant at finde et relæ der passer til maskinen, når ingen af blinklysene er originale? smiley

• #6   19. jun 2015 Tak for hjælpen Jørgen..

• #7   19. jun 2015 Derfor jeg skrev " passer PÅ maskinen ", ergo at du ikke selv skal til at montere det med gaffa og strips. Det skulle jeg nemlig på min, og har lige været det samme cirkus igennem.

Skrev også at det er fuldstændig ligegyldigt hvilket relæ du tager, da de er universale. smiley

• #9   19. jun 2015 Det var da en ualmindeligt intollerant holdning du lægger for dagen, Jørgen.

Hvis man spørger er der mulighed for svar. Får man svar er der mulighed for at blive klogere. Man behøver ikke være naturtalent indenfor mekanik og teknik for at have lyst til at lære om det.

Jeg vil i hvert fald gerne takke TS for at stille spørgsmålet, så jeg kunne lære lidt.

• #10   19. jun 2015 Jørgen, find dig et forum for udlærte mekanikere, så undgår du at folk kommer til at stille spørgsmål der er under din værdighed at se på..
    Jeg har selv lavet stort set alle reparationer på min bil (i tre år) og min mc (to år), men de normale løsninger jeg kender, når et blinklys blinker for hurtigt, har ikke afhjulpet mit problem, derfor søger jeg hjælp denne gang.

Vonsild, der er plads til universelle relæer der hvor det originale sidder, så det er ikke noget problem med et uoriginalt.
    Hvis de alle sammen er ens, hvad får så mit blinklys til at blinke hurtigere, når der er samme watt pærer i lygterne?

• #12   19. jun 2015 Jørgen for fanden, tror du ikke helt ærligt at alle ville få mere ud af at du bare ignorerer de emner du ikke har lyst til at svare på. Du sparer tid og irritation, og vi der spørger, kan rent faktisk få hjælp af dem der kan svare på vores spørgsmål.

Jeg vil ikke diskutere det mere, hav en god aften smiley

• #15   19. jun 2015 Som sagt skal du finde ud af hvilket blinker relæ der sidder på den, det må stå i en hayens. den du linker til i sidste tråd ville passe perfekt til min gamle ninja 250 ex. men det er ikke sikkert den passer til din. Du må ud og kigge på din maskine og se om den har de 3 ben. (eller to da tredje ben går direkte til stel, og så laver du bare din egen ledning på det). Hvor det sidder må stå i en hayens.

• #16   20. jun 2015 Henning
    Jeg har tjekket blinkervæsken, der er nok på, men det har fået en sjov lysende blå farve, er det meningen?? smiley

Jørgen, find på noget der gør dig glad, i stedet for at kommentere mere her.

Elias
    Jeg har tjekket ledningsdiagrammet, og der skal den have to ben, hvilket det nuværende relæ også har. Der går dog tre ledninger ud til relæet, men den grønne (stel) går ifølge diagrammet, ikke nogen steder hen, hvilket undre mig lidt?

• #17   20. jun 2015 Jeg kan desværre ikke hjælpe, er selv totalt el-retarderet, men synes til gengæld at der var "nogen" der burde kunne fortælle dig helt præcis hvad problemet er, med den voldsomme mængde viden "nogen" har, lyder det underligt hvis vedkommende ikke har andet end nedladenhed at byde ind med! Så er det jo man næsten ønsker at "nogen" får et problem (det sker jo nok aldrig for så smart en fætter) og der var én der skrev at det kunne han godt have hjulpet med, men ikke vil, når det er så arrogant en fyr smiley

• #18   20. jun 2015 Ja den tanke fik jeg også, men det er jeg selvfølgelig ikke klog nok til at forstå.. smiley

Kommentér på:
blinker for hurtigt?

Annonce