{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Hjææælp! Ladestrøm ZX12R {{forumTopicSubject}}

Håber satme I kan hjælpe mig her, da jeg skal på Mestersvinger kursus i næste weekend!
Har haft en ide om mit batteri ikke er som nyt mere, men...

Var ude og trille en frisk tur i dag, startede okey, ikke overbevisende, men okey..
Var ude og trille godt friskt til i ca 25km og kommer hjem og sætter den i indkørslen..
Prøver at starte den igen med det samme, og den kan kun lige humpe sig i gang... Måler ladespænding gennem mit opladerstik.. 13,2-13,4V
Slukker igen, og så er det slut smiley
Batterispænding er ca 11,5V-11,7V
Den starter ikke... tørner lige og klikker derefter og lamperne dør ud...
Lader lige kortvarigt på batteriet og den kan starte igen..
Lader den stå i tomgang en ca 5 min.. Ca 13,4V batterispænding..
Ensretteren bliver varm, men hvor varm skal den blive?
Stopper den efter de ca 5 min og starter den igen, det går lige..
Stopper igen og prøver at starte, nope, den tørner lig lidt og klikker og slukker lamperne, batterispændingen falder til ca 8V mens startknappen er aktiveret..
Hvordan ved jeg om ensretteren er blusset af? Syntes det er underligt at en tur på ca 25 km dræner batteriet?? smiley
Gode ideer søges ASAP!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjææælp! Ladestrøm ZX12R
  • #1   29. maj 2015 Lyder som om ensretteren kan have en periodisk fejl hvor den måske svigter. Den skal lave min 14 v batteri spænding ved 4-5000 omdrejninger. Kan også være dit batteri er faldet sammen og det ikke tager i mod strømmen mere. På med nyt det aldrig dårligt gidet ud. Mvh

  • #2   30. maj 2015 Den laver Ca 13.5volt når den står i tomgang. Den hæver ikke spændingen når den får omdr.
    Men hvis f eksempel hvis blæser tænder pga varmen, stiger spændingen 0.2volt.
    Den får nyt batteri i dag.
    Har fundet ud af at der har været en recall engang på min model.
    Der kommer motorolie op i stikket til ensretteren.! Det bliver skubbet gennem ledningerne fra statoren og hele vejen op til stikket. Og kortslutter så der.
    Mit det ene stik var fyldt med olie! Det med de 3 ledninger.
    Så prøver med rensninger af ledninger og nyt batteri. Og skulle der være én der har en ensretter liggende til en Zx12r fra 2000, er jeg køberen


  • jens henrik  N
    jens henrik N Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   30. maj 2015 Hej, havde nøjagtig de samme problemer med min Yamaha xz550.
    Ikke nok ladestrøm til batteriet, ensretter blev meget varm, til sidst så varm at den sprang. Når ensretteren ikke længere er i stand til at omforme stators vekselstrøm
    til jævnstrøm sker dette.
    Der er desværre nok kun en løsning, ny ensretter. De er ret dyre, kr.1650 måtte
    jeg betale, men så lader den også som den skal.


  • #4   30. maj 2015 Ny ER bestilt smiley kommer onsdag.

  • #5   30. maj 2015 batteriet er faldet sammen ... ensretteren er overkill !

  • #6   14. sep 2016 Hej Brian.
    Fik du nogensinde løst dit problem, var det ensretteren?
    Jeg har lidt de samme problemer på min ZX12R, stikket mellem stator og ensretter er smeltet, og jeg er i tvivl om det er den ene eller anden ende jeg skal starte i?
    Hvis jeg tjekker spænding (iht. service manual) ud af statoren, så ligger den på ca. 78 V ved 4000 rpm. Det er lige i underkanten af det anbefalede, men ved ikke om dette er mit problem eller om det er ensretteren?
    Er der nogen som kan hjælpe her?
    Mvh. Leif


Kommentér på:
Hjææælp! Ladestrøm ZX12R

Annonce