{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.208 visninger | Oprettet:

Jesper K
Jesper K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83

Virago starter ikke. {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at lave en virago 750 fra 98, den har stået mere eller mindre stille i 7 år, og har ikke været startet de sidste 2,5 år. Nu har den fået frisk olie, tændrør, benzin osv. Men der sker intet når du trykker Start. Alt el virker lys osv. Men den klikker ikke engang i start relæet. Når jeg trykker start lyser lamperne for olie og benzin er det normalt? Jeg fandt et sort relæ under sædet hvor der var iret en ledning over så det har jeg ordnet og har prøvet med en lus i stikket til den kontakt ved sidestøttefoden men uden hæld. Evt. tips til hvordan jeg måler mig frem til fejlen ville jeg være glad for.

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virago starter ikke.
  • #1   29. maj 2015 Der er en dårlig stelforbindelse et eller andet sted.

• #4   29. maj 2015 Dødemandsknappen ?? hvor gammel er dit batter, og hvad måler spændingen over batteriet ?

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#5   30. maj 2015 Altså hvis i med dødmandsknap mener den kontakt i den højre konsol så er den slået til;) batteri er helt nyt.

• #7   30. maj 2015 Hvad måler spændingen over batteriet når den er slukket og med tænding på ?

• #8   30. maj 2015 dødemandsknappen skal Være slået fra smiley

• #9   30. maj 2015 Den skal stå på RUN eller ON

• #10   30. maj 2015 Prøv at kortslutte relæet med en skruetrækker. Du kan også prøve med + direkte på starteren. Hvis ingen af tingene hjælper er det nok din stel forbindelse der mangler.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#11   30. maj 2015 Kontakten er ikke iret, det er kontrolleret. Der er 12.8v på batteriet. Har prøvet og måle starteren og der er 12v konstant, men intet signal fra relæ. Når jeg måler fra minus på batteriet til startrelæ er der 12v konstant på 3 af benene og på det 4. Der går til kontakt er der ingenting. Men burde det ikke kun Være 12v på 2 af benene? Ved godt jeg kan starte den ved at give den strøm direkte på starteren men det løser jo ikke problemet.

• #12   30. maj 2015 Så kan du da få kontrolleret, om det er dit relæ som er stået af

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#14   1. jun 2015 Er det rigtig forstået at der skal komme 12v til relæet når du aktiverer start knappen, og så skal relæet sende det videre til starter? Og hvis relæet får 12v men kun sender det videre når man kortslutter relæet så er det defekt?

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#16   1. jun 2015 Nu prøvede jeg at kortslutte relæet og den startede også op som forventet. Men når den står med tænding på er der 12v i de 3 stik og intet i den til signal til starter. Så tænker lortet er færdige. Jeg takker for hjælpen:)

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#18   1. jun 2015 Når relæet er ude er der 12v i den med konstant strøm og så en mere. Men når jeg sætter relæet i er der strøm i 3. Altså relæet reagerer overhovedet ikke. Tænker bare at når der er strøm i 2 af ledningerne uden relæ, og 3 når jeg monterer relæet så er det relæet der er noget galt med? For den får jo masser af strøm det bliver bare ikke sendt ud i det ben til starteren.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#21   1. jun 2015 Er det rigtigt forstået at den du mener er styrebenet er den der kommer 12v i når jeg sætter tænding på? For så er det jo hurtigt tjekket om det forsvinder når jeg trykker start.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#23   2. jun 2015 Nu har jeg målt det på sidst nævnte metode. Men der er 2 ben der kommer strøm til når man sætter tænding på. Spændingen forsvinder ikke når jeg trykker start men kun hvis jeg trykker på dødmands knappen. Vil du så mene det er stel til ledningsnettet der er dårlig?

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#25   3. jun 2015 Ja det er også med relæet monteret! Der er konstant plus i en, og så kommer der plus på 2 andre når jeg sætter tænding på.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

#27   3. jun 2015 Okay det må jeg grave lidt i.

Kommentér på:
Virago starter ikke.

Annonce