{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

MC med flere års stilstand {{forumTopicSubject}}

Hej.
jeg har netop købt en ny mc.
Den har såvidt jeg ved, stået stille siden omkring 09 hos en forhandler i opvarmet rum. Cyklen er fra 05.
Det hele er bevet huhej vilde dyr, og jeg står og skal afsted på tur til Norge på den i næste uge, men nu er alle tvivl spørgsmålene begyndt at dukke op.
tanken har ikke været fyldt helt op, da jeg tankede 10 ltr da jeg kørte derfra, cyklen kørte upåklageligt hjem, men har evt et utæt gaffelben.
jeg har dækkene afsted for at blive skiftet ,da de var alt for gamle. væskerne skifter jeg også, olien var sort og fint flydende , ingen spåner eller lign.bremse væsken ser fin ud, og kølervæske i expansionsbeholder ser også fint ud. jeg har tilsat en flaske jmc rens til benzinen i tilfælde af der skulle være noget skidt i tanken.

Jeg kan ikke rigtig nå at få tjekket meget mere inden jeg skal afsted, eller hvad mener i ?
Der er et ½ års 100% garanti på cyklen, så jeg har tænkt mig efter turen, at få spolet så mange km af som muligt , for at teste den så meget som muligt imens der stadig er garanti på den.

indputs søges .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC med flere års stilstand
  • #1   26. maj 2015 synes det lyder som om du har godt styr på det , evt få målt på batteri.

• #2   26. maj 2015 Kør for satan- kør!! Og rund lige forhandleren med det gaffelben, når du har garanti skal den da bruges smiley Men ellers er det da bare at sætte i gang, god fornøjelse smiley smiley

• #3   27. maj 2015 Jamen fint når du har så lang tids garanti, men skift olien og filter samt luftfilter og tændrør, så er du vejen rundt smiley Og igen har du 6 mdr til at få kørt den godt igennem, måske der ku være et par pakninger der "ku" sprække pga de er blevet for tørre når den nu har stået stille så længe, men så når du at finde ud af det på hans regning. (Der er ingen køretøj der har godt af at stå stille for længe smiley Så ud og kør en masse... Og tillykke med ny bike.

• #4   27. maj 2015 #3 det med at et køretøj ikke kan klare at stå stille i et antal år, uden at alle pakninger er gået, er vist lidt af en myte!! Man kan jo godt finde MCer der er "overgemt" i både 5 eller 10 år, og de fejler sgu da ikke noget!! Såå mon ikke vi er i eventyrland med den smiley

• #5   27. maj 2015 Hvis olien er sort, så få den skiftet inden turen.
    Den burde ikke være sort hvis cyklen er sprit ny og aldrig har kørt.

• #6   27. maj 2015 Husk at passe lidt på, med helt nye dæk. De skal jo lige "køres til" smiley

• #7   27. maj 2015 Jeg ville også skifte olien hvis den er sort.. og evt tilse bremserne, om stemplerne glider ubesværet osv..

• #8   27. maj 2015 Kom lige til at tænke på det program i tv, Hvor mr "egeskov" gravede en harley frem fra gemmeren hos en eneboer, den havde stået der i 50 år(+/-) den fik 3 min kærlighed, så kørte han første tur på den smiley smiley

• #9   27. maj 2015 bare fordi olien er sort er ikke ensbetydende med at den er skidt.
    Du kan hælde ny olie på en motor og køre 100 km og olien kan være sort allerede der.
    Det er jo ikke en helt ny maskine der er tale om og der vil være lidt koksaflejringer i motoren.
    Men for at være på den sikre side, ville jeg dog skifte olien, da du ikke ved hvor længe det har været på

• #10   27. maj 2015 Jeg synes det så nyt ud i skueglasset inden jeg kørte, lysbrun agtigt, men har tappet af og hælder nyt på samt filter i dag.
    dæk får med noget fint sandpapir og lidt sprit.

tænker mest på pakninger og skidt i dyser fra tanken, men det kan jeg jo kun se når jeg får høvlet en masse km af desværre

• #12   27. maj 2015 Og jo Tom, jeg har kørt i 28 år og er en ret erfaren herre, og har selv haft købt en hjem fra tyskland der havde stået stille 3-4 år, og toppakningen røg sgu på den, og kender såmænd flere gennem tiden der har oplevet det samme eller kender til samme, såååååå.... Men ikke altid det er sådan og langt de fleste cykler går jo nok fri, men det kan ske, akkurat som med bil, og det sker når de har stået stille så længe og motoren måske endda slet ikke er blevet slynget rundt med olien , ikke nogen myte dér, men igen, godt du har tid til at checke det af, så ingen ko på isen der jo... Julemanden findes skam Tom smiley

Kommentér på:
MC med flere års stilstand

Annonce