Cb750 motor. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er begyndt at lege med tanke om at renovere selve blokken på min Honda. Kom til at tænke på om man kunne få fat i en blok incl. Indmad i så renovere den. Bagefter kan man så flytte cyl. Stemplet og topstykke samt sidedæksler osv over så man har en hel renoveret motor. Jeg har været igennem den del.
Grunden er at tidligere ejer har været et klythoved uden lige og har brugt ret lang tid på at genoprette tidligere tiders synder.
Den kører godt, men den sveder fra samlingerne i blokken og blokken har været skadet, som er udbedret med svejsning. Og hvis den er samlet på samme måde som resten var, så ville det være fint At kigge den efter.
Hvad siger i. Kan man overhovedet blande 2 motorer på den måde. Har læst om at delene er tilpasset sammen fra fabrikken.
Hvad vil en blok koste ???
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Alt til og med fra knastkæden og op er nyt eller renoveret, så tænkte at en komplet blok incl krumtap kunne være svaret. Lejer osv vil jo blive gennemgået for tolerancer
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
Men at finde tolerancen på allerede tilpassede krumtap og lejer og så evt. Købe nye skåle er lidt mere håndgribeligt.
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
Det er kun øverste og nederste blokhalvdel der er flugtboret, så man kan ikke kun skifte en halvdel. På blokken er der et bogstav til hver leje som fortæller størrelsen på hullet og på krumtappen er der et tal til hvert lejesøle, med de to kombinationer kan man bestemme hvilken lejeskål man skal bruge.
Simpelt.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
Cb750 motor.