{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Fladt batteri... fejl visning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Har købt en CBR 600 F3 (bliver oprettet inden længe) hvor speedohealer og gearindikator var monteret fra start. Det virkede fint på prøveturen, men da jeg senere skiftede til nyt batteri begyndte tallene i gearindikatoren at blinke i 4,5 og 6 gear. (Har ikke lige kunne finde et forumsvar...)

Jeg tager kåben af for at se på netop denne indikator stik kan ikke se noget galt. Jeg rensede stikket med lidt kontaktsprit og satte kåber på igen.

På en mindre tur på 30km forleden viste den nu ikke 5 gear men kun 1,2,3,4,6,6.
På vejen hjem kører jeg 80kmt. Pludselig viser nålen 70kmt og går på 120kmt uden jeg rører gassen. Jeg undres og ca 5 min senere kan jeg se det bliver rødt lang fremme så jeg kobler helt ud og geare ned og på vej mellem 3. og 2. gear går motoren ud. Jeg kan starte den igen og kører den i skuret da jeg er kommet hjem som er ca 2 min efter den gik ud. Jeg slukker min MC.
Da jeg vil starte den igen 5 minutter senere for at se på problemet er batteriet HELT DØDT.... intet lys af nogen slags....

Jeg har reklameret over batteriet og får et nyt. Spørgsmålet er dog om min gearindikator kan fucket med mit ledningsnet og har tappet batteriet eller er det blot et uheldigt sammetræf.
Vil ikke have det sker igen da jeg skal på en længere tur inden længe...

Har noget prøvet ligende eller kender nogen som kender nogen... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fladt batteri... fejl visning
  • #2   19. maj 2015 God idé... må lige skaffe et multimeter og måle efter... Jeg skiftede kun til det nye batteri da forrige ejer ikke havde kørt på den i 1.5år og ville ikke risikerer det blev fladt...

• #3   19. maj 2015 Hmm .
    jeg tror nu at du ikke har spændt dine plus og minus kabler helt stramt på dit batteri . så tjek lige det først, der er måske et eller begge kabler der sidder lidt løse så den ikke lader ordeligt på batteriet , stram efter og lad så dit batteri op på ny .

men
    hvis det ikke er det .

syntes jeg heller du skal starte og måle den med det gamle batteri på ,

på med det og nogle start kabler til en bil, og så mål på den, så fucker du ikke dit nye batteri op hvis den lader for meget .

mvh

• #4   19. maj 2015 Hej Busa. Det er noteret. Har købt multimeter i THansen og prøver at lade det gamle batteri op via bilen...

• #5   19. maj 2015 Når din gear indikator bare står og tæller 1,2,3 osv. Når mc'en er startet. Så er den ikke kodet.
    Og når den viser 1,2,3,4,6,6 så er det fordi den ikke er kørt ordentlig ind.
    Du kan med garanti finde en brugs vejledning til den på nettet, og der står der meget godt beskrevet hvordan du nulstiller og koder den igen på ny. Uden at du skal have kåbe/stik eller ligende af

Kommentér på:
Fladt batteri... fejl visning

Annonce