Stille karburatorerne/andet luftfilter!? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG, jeg havde her over vinteren min Zx6r fra 02 skilt fuldstændig ad, malet og samlet igen med en masse nye dele. Deriblandt kom der Pipercross luftfilter på.
Nu efter at have fået den ud og køre, har vel kørt 700-800 km, så har jeg fra start lagt mærke til at den stod lavt i tomgang - jeg skruede derfor op for tomgangen på tomgangsregulatoren på siden. Men selvom den nu holder sig selv igang, ja så står den og hopper små 100rpm når den står i tomgang(noget den ikke gjorde før, ej heller når den var kold!).
Ydermere har jeg lagt mærke til, at når jeg kører i stærk blæst og hvis vinden rammer så den står lige ind i indsugningen, ja så opfører maskinen sig fuldstædig som om den kører for magert(sætter lidt ud/hakker ved acceleration) - Jeg snakkede med en tidligere speedwaykører der nu arbejder som såvel Bil som MC mekaniker(mere for at sige at han normalt er en der har styr på sit område!) og han mente at såvel en ændrede tomgang som det med at den hakker, ja det kunne skyldes luftfilteret og den forøgede gennemstrømning gennem dette??
Mit kendskab til og viden om, karburatorer kan ligge på et lille sted - I de år jeg rodede med biler, ja der var det alle nyere biler, med elektronisk indsprøjtning.
Skal sige at det iøvrigt heller ikke er den org. potte der sidde på, men en slip on fra Akrapovic - Men den sad på også inden jeg skilte cyklen ad, faktisk da jeg købte den - så hvis den har ændret noget, så var det ihvertfald "rettet"!?
Så hvad siger i, lyder det plausibelt? Kan et lille møgluftfilter skabe så meget ballade!? Skal jeg smide det luftfilter væk og sætte et org. på - Jeg gider ikke begynde at skulle have skiftet dyser mv. blot pga. et luftfilter.
Hvad skal jeg iøvrigt påregne af udgift til at få stillet karburatorerne(bare sådan i omegnen af!?) Da jeg virkelig ikke har nogen ide om hvad der kræves og hvor lang tid det tager!
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 375