BMW R65 tændingsproblem {{forumTopicSubject}}
Har lige prøvet at optage en stump video her, så i selv kan se og høre hvad jeg ser:
https://www.youtube.com/watch?v=GbLkfbxaMm8
Så, den anden dag, hakkede den en to-tre gange på vej ned til Kvickly, hvor det var som om den var ved at gå tør for benzin, helt kortvarigt var der ingen måde at give gas på, indtil det så kom tilbage. Da jeg skulle parkere gik den da helt ud for mig.
Jeg gik mig en tur rundt og kiggede lidt på nogle veteranbiler, og da jeg kom tilbage kunne jeg fint starte den og køre hjem, men på vejen hjem døde den fuldstændig på vej ud af en rundkørsel. Jeg kunne slet ikke få tænding på igen. Jeg tog nøglen ud, rokkede cyklen lidt fra side til side og satte nøglen i tændingen igen, jeg kunne fint dreje nøglen om på både parkeringslys, osv, men så snart jeg drejede om på tænding, gik alle lamperne ud, og jeg kunne ikke starte den.
- Støttefoden var ikke slået ned, koblingen var trukket, den stod i frigear og killswitchen var selvfølgelig også slået fra, så den burde ellers fint kunne starte, men nej.
Efter lidt vrikken med nøglen og lidt mere vippen med cyklen kom der pludselig lys i den igen, og den startede med det samme og jeg kunne næsten køre helt hjem, inden jeg lige kom til et kryds hvor jeg skulle til højre, hvor den så døde fuldstændigt igen. Jeg var nød til at trække de sidste 100 meter hjem, og videoen som i så ovenfor, er første gang jeg har prøvet at starte den siden sidst, som var omkring to uger siden.
På videoen kan i se at den kun lige når at køre rundt en gang eller to inden den så dør fuldstændig. Jeg prøvede efter videoen stoppede, at rokke lidt med cyklen og makke lidt med nøglen i tændingen, denne gang uden held.
Hvordan kommer jeg videre herfra, hvad er det letteste at tjekke, justere eller skifte?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.400
Hvis der ikke er problemer, så kik ind i "helvede på jord" din forlygte. Start inde i bunden hvor der sidder et par sikringer. Tjek for ir og så videre til din tændingslås.
Giv hele bundet en gang kontakt spray og afslut med Pronto fugtfortrænger.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 6 Svar: 41
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 225 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
jul 2013
jul 2013
BMW R65 tændingsproblem