1.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

CBR F3 lade-problem (eller?) CBR F3 lade-problem (eller?)

Jeg købte for et par måneder siden en CBR600 F3 fra '96 hos forhandler, og den virkede knald godt de første par uger, men pludselig døde batteriet på den (den startede sløvt om morgenen, og da jeg havde kørt ca. 10 km og skulle ind og tanke, måtte jeg efter optankning løbe den i gang). Jeg kørte hjem, og tjekkede spændingen på batteriet:
Uden tænding: 11.5 V
Tomgang: 12.9 V
4000 RPM: 14.5 V
Batteriet måtte være dødt!
Jeg rev det billige biltema-pølle-batteri ud af cyklen, og købte og monterede et fint Yuasa. Der gik så halvanden måned, men så opstod det samme problem igen. Kører en lille tur, og pludselig er der ikke mere saft på batteriet.
Jeg indleverede den til forhandleren sidste lørdag (garantien må jo dække det, antager jeg), men de er endnu ikke engang gået i gang med at kigge på den, hvilket i sig selv er nok så frustrerende, og nu er jeg begyndt at blive ret så rastløs - især hvis det er et hurtigt fix!
Er der nogen som har en idé om hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR F3 lade-problem (eller?)
  • #1   8. maj 2015 Sludder, det er en F2 smiley

• #2   8. maj 2015 ensretteren har det med at stå af på dem, men ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

• #3   8. maj 2015 Ja, det er også hvad jeg har læst mig til. Den er i en støbt plastik-pakke, som har tendens til at blive meget varm.

Jeg tænker bare at, såfremt den var defekt, ville den regulerede spænding være i hampen (højst sandsynligt alt for høj), og den er jo tilsyneladende helt på plads i mit tilfælde.

• #4   8. maj 2015 Spørgsmålet er jo om den så lader som den skal hele tiden eller du har fået "en heldig måling".
    Der er ikke meget hokus pokus over et batteri eller lade system jo.
    Har du noget der kan tappe batteriet?

• #6   8. maj 2015 Stikket ved ensretteren kan være helt brændt af. Så vil klart tjekke det. Har to venner der har f2 og begge har skiftet ensretter samt stik.

• #7   9. maj 2015 Mange tak for jeres svar! Det lyder generelt meget entydigt jo, og stemmer også overens med hvad jeg har kunne læse mig til rundt omkring. Nu er det jo noget den har fejlet da jeg købte den, så jeg er desværre nok nødt til at overlade reperationen til værkstedet med mindre jeg selv vil betale ensretteren.

Men igen, tak. Dejligt med noget klarhed, i det mindste smiley Så tror jeg lige jeg vil rykke på dem her i formiddag.

• #8   11. maj 2015 skriv lige hvad det endte med her smiley

• #9   11. maj 2015 Jeg hentede hende lige for to timer siden. Nu med ny ensretter! smiley

• #10   11. maj 2015 Jeg tror på at det er ensretteren, og du har fået en heldig måling. Har en kammi der præcis har været ude for det samme. Han skiftede også batteri. Pludselig en dag dryppede der brændt plastik ned på bagsvingeren, som stammede fra den brændte ensretter.

• #11   11. maj 2015 Det har nemlig nok været en heldig måling. Værkstedet kunne konstatere at den umiddelbart kun ladede når den passerede de 5000 rpm, og selv det har sikkert blot været periodisk. Stikket ved ensretteren var angiveligt også godt svedent.

Kommentér på:
CBR F3 lade-problem (eller?)

Annonce