1.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

CBR600F - justering af blandeskrue CBR600F - justering af blandeskrue

Hej

Jeg har justeret karburatorer efter en rensning af karburatorerne og efter at have kørt nogle tusinde km, kan jeg se på tændrørene, at der skal justeres igen.
Et af tændrørene er nærmest helt rent / hvidt på midterelektroden, 2 af tændrørene er sodede og det sidste er fint at se på. Se evt. vedhæftede billed.

Hvilken retning skal blandeskruen skrues for at give henholdsvis mere og mindre benzin og er det 90 grader / en kvart omgang jeg skal forsøge mig med?

Jeg er lidt presset med tid så jeg skal selv justere inden jeg skal fasted på tur i weekenden smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR600F - justering af blandeskrue
  • #1   30. apr 2015 Kør maskinen varm. Lad den stå i høj tomgang. Juster på blandingsskruerne (en ad gangen). Find det punkt, hvor den går hurtigst i RPM og skru så en kvart omgang ind. Fortsæt til den næste.
    Til slut sætter du ure (CarbTune) på og balancerer (synkroniserer) dine carbs.

• #2   30. apr 2015 Du kan ret nemt selv fremstille et synkronometer. Der er masser af video på nettet. Det kan betyde en del hvis hvis der ikke er synkronisme.

• #3   30. apr 2015 Jeg er taknemmelig for jeres svar og synkroniserer normaltvis også når jeg rører karburatorer, men jeg har ikke selv udstyret, og jeg skal afsted i morgen tidlig, så jeg vil egentlig bare gerne vide hvilken vej blandeskruen skal drejes for at give mere benzin.

• #4   30. apr 2015 Logikken siger ud for federe blanding, så det er nok ind.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #5   30. apr 2015 Den skal en kvart til en halv ud, og hvis du ved at de står ens, så lad være at lave dem enkeltvis, alle 4 skal stå ens, hvis ikke de skal det er der noget galt i karburatorerne, feks. svømmerhøjde eller synkronisering.
    men blandings skruerne virker kun ved lav gas, max op til kvart gas, så hvis tændrørs farven er efter halv eller mere gas, hjælper det ikke at justere på blandings skruer.

• #6   30. apr 2015 Helt ens "forbrændte" tændrør ses vel aldrig på en karburator mc?

• #7   2. maj 2015 Logikken rækker ikke så langt desværre. Sidder skruen på bagsiden er det normalt en luft skrue. Sidder den foran er det normalt en benzin skrue. De virker modsat af hinanden så der findes kun dårlige råd eller heldige gæt hvis ikke man ved hvilken karburator din MC har.

Kommentér på:
CBR600F - justering af blandeskrue

Annonce