1.491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Omdrejningstæller hopper og speedo er langsomt Omdrejningstæller hopper og speedo er langsomt

På min gamle Honda CM 400 t har jeg lidt problemer med instrumenteringen.
Omdrejningstælleren hopper og danser så snart jeg kommer over 5000rpm så det er helt ulæseligt hvor motoren ligger, den svinger i et område der hedder +-3000rpm.

Speedometeret er ikke meget bedre da det viser den rigtige hastighed men reagere mege langsomt, og det gælder både når der accelereres og bremses. Hvis jeg kommer fra en landevej med 80km/t og bremser kraftigt ned til 50km/t, så holder speedometeret hastigheden i 2-3 sekunder før den langsomt falder til 50km/t. Når jeg skal ud af byen igen så kan jeg give den gas og flyve op gennem gearne til jeg rammer 5000rpm i 5 gear hvilket svare til de 80km/t, og holde hastigheden der, hvor efter speedometeret langsomt løfter sig fra de 50km/t i løbet af 3-4 sekunder.

Hvad er det lige problemet kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omdrejningstæller hopper og speedo er langsomt
  • #2   12. apr 2015 de er kabeltrukket, jeg har også overvejet det, men det vil forklare hvorfor hastigheden er bagefter når der accelereres, men medmindre der er et moment inde i speedometeret der får dens kabel ende til at fortsætte med at spinde, så vil den jo følge rigtigt med ned i hastighed igen, vil den ikke?

• #4   13. apr 2015 kan ikke lige lure den med speedometeret, men omdr. tællere der hopper og danser kan være at akslen til nålen, som er fikseret gennem et lille hul i en messingplade har slidt hullet større og det ekstra på tolerancen giver en hoppende nål.

• #5   13. apr 2015 Speedometeret er sikkert snavs inde i selve instrumentet. Det skal skilles ad og renses.

Kommentér på:
Omdrejningstæller hopper og speedo er langsomt

Annonce