363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Henrik M
Henrik M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Brugt KLE500, (GPZ500), hvad skal checkes ? Brugt KLE500, (GPZ500), hvad skal checkes ?

Hej igen smiley

Skal ud at kikke på en helt billig KLE500, som hygge-projekt, ganske få
tusinde kroner, og nok sin pris værd som donor-maskine i værste fald,..

Dog synet uden anmærkninger i efteråret, 1992, 46.000 km, mekanisk
velfungerende, men anløben, har været brugt til både tour og pendling,
forgaffel og kaburatorer blev renoveret sidste år.

Motoren skulle værer identisk med GPZ500

Tak for enhver hjælp vedr hvad jeg skal være specielt opmærksom på !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt KLE500, (GPZ500), hvad skal checkes ?
  • #1   9. apr 2015 uden anmærkninger i 1992 , der kan være sket meget siden da smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2008

#2   9. apr 2015 Hehe smiley nej den er fra 1992,, og synet sidste år i september, med alt ok smiley

• #3   9. apr 2015 Motoren er stærk, men har dog en par svagheder. Svinghjulets magneter kan slippe svinghjulet og slå statoren i stykke ig vil gøre det på et tidspunkt, så vær opmærksom på om svinghjulet har været skiftet. En KLE mener jeg dog har et lidt tungere svinghjul, så om den også har den svaghed, ved jeg ikke. Motoren kan også bruge lidt olie, men ikke så meget at det er problem typisk. Min GPZ brugte knap 3 dl/1000 km, da den havde gået knap 80000.
    Bundkæden kan også begynde at larme, da der ikke er nogen kædestrammer til den, men hvis man kan leve med støjen er det ikke noget problem. Den kan dog blive slidt så lang at den begynder at skrabe på blokken, men det skal der rigtig mange km til at gøre. Min GPZ havde gået 80000 km da den blev stjålet og bundkæden larmede noget, men var langtfra færdig. En ny bundkæde koster for i øvrigt ca. 1000 kr., men kræver at motoren skal åbnes på midten, så det er et større arbejde at skifte.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    aug 2008

#4   9. apr 2015 Tusind tak Simon for den fine gennemgang, ja, motoren er måske lidt forslugen, efter dagens standard, men ellers har den vist et rgtigt godt ry, jeg tager det roligt hvis jeg hører lidt kædestøj smiley

• #5   9. apr 2015 Jeg synes på ingen måde at min Gpz var forslugen, den gik afhængig af kørestil mellem 18 og 22 km/L. Den var utroligt hvor stabil brændstoføkonomien var, den kunne ikke komme over 22 km/L, men omvendt, så det lykkedes mig faktisk aldrig at presse den under 18 km/L, heller ikke ved udelukkende motorvejskørsel med 150 km/t og store sidetasker eller ved svingture med konstante accelerationer for fuld hane. Det samme gælder på ingen måde min GSX 550, der er tankmåleren nærmest i frit fald når den skal bestille noget.

Kommentér på:
Brugt KLE500, (GPZ500), hvad skal checkes ?

Annonce