{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Generator/dynamo CB550 {{forumTopicSubject}}

Hej

Har en gammel Honda CB550 som jeg er ved at bygge om til cafe racer. Mit problem er så at jeg ikke kan få den til at lave nok strøm. I tomgang laver den kun 0,4 Volt på generator og med højere omdr laver den heller ikke mere.. nogle der ved hvor meget den skal lave?? Planen er nemlig at jeg ville skrotte batteriet da det fylder meget. Og derved bare bruge kickstarteren til at starten den med og ikke el starter..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator/dynamo CB550
  • #1   5. apr 2015 Hvordan måler du det ?

• #2   5. apr 2015 Du kan ikke skrotte batteriet på en CB 550 Honda (det fortæller hvor lidt du ved om den MC) Den skal bruge strøm for at lave strøm og hvis du har batteri på, uden strøm kan den ikke lave strøm.
    Få fat i en manual og læs lidt om det.

• #3   5. apr 2015 Okay Kloge?? Karsten T. Selv med strøm koblet til kredsløbet laver den ikke mere strøm end at når batteriet er tomt vil den gå ud. Har bare set mange på nettet som har bygget en cafe racer uden batteri på sådan en cykel her. Jeg måler det direkte fra generator altså før kondensator osv. Er det forkert?? Eller??

• #4   5. apr 2015 Problemet som jeg har forstået det er at maskinen producere vekselstrøm, som lageres som jævnstrøm i batteriet. Den jævnstrøm bruges blandt andet til at sende tilbage i spolerne i generatoren og skaber derved det magnetiske felt, som generere vekselstrømmes.

Mange bruger små batterier, som nemmere kan gemmes på cyklen i stedet for de store alm batterier.

Men er ikke så meget inde i eldelen så jeg kan sige at der er præcist som ovenstående : (

• #7   13. apr 2015 Hans Henrik - Nej jeg er ikke gået død har fundet mig et tør batteri jeg kan gemme op under sædet. det skal dog lige komme hjem fra Tyskland først. Så regner med at være kører klar engang i slutningen af den her uge smiley Men tak for hjælpen det var til stor hjælp smiley

• #8   13. apr 2015 Hvordan fungerer det med sådan et batteri? Er det bare plug and play eller er der andet man skal have med

• #9   13. apr 2015 Jacob - Jeg har selv lavet helt nyt ledningsnet på helecyklen så det er ikke bare plug and play men det er nu ikke det store der skal laves ser det ud til..

Kommentér på:
Generator/dynamo CB550

Annonce