1.082 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

underligt olieforbrug underligt olieforbrug

Hej mc galleri smiley Jeg har en Suzuki gs500 fra 99, som normalt køre uden problemer, men da jeg kom hjem efter en Lille køretur tjekkede jeg lige olie standen og den var under min. Det undre mig da jeg fyldte nyt olie på til sæson start, og kun har kørt ca. 500 km siden. Der er ingen spor efter olie på cyklen, er der nogle der har en idé om hvad det kunne være ??
på forhånd tak ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  underligt olieforbrug
  • #1   4. apr 2015 Prøv at lad cyklen stå 20-30 min og mål så derefter.. Og sørg selvfølgelig for at cyklen ikke står skævt m.m.

• #2   4. apr 2015 Du tænker på og lade den køle af eller hvad, for tjekkede det igeni dag, det var i går jeg var ude og køre og den står stadigt lavt

• #3   4. apr 2015 Og cyklen står lodret (ikke på sidestøttefod!), på begge hjul (ikke på centralstøttefod), på et nivelleret stykke asfalt, når du måler?

• #4   4. apr 2015 Ja det gøre den

• #5   4. apr 2015 En GS spiser lidt olie. Er du sikker på det ikke bare er almindeligt forbrug? Læg mærke til om den ryger

• #6   4. apr 2015 Ved godt en skal havde et lille forbrug, men ikke næsten 2 liter på 500 km

• #7   4. apr 2015 Du mener vel 200ml/2dl for ellers vil jeg sige det ikke kan kaldes et lille forbrug smiley

Men har en del del km på bagen, så er det ikke så slemt igen et forbrug. Fyld op og kør 500km igen, og se om det stadig svinder ind i olien. Der kan være lidt kondens/benzin i olien fra vinteren over, som nu er fordampet og derfor ser du et større svind første gang.

• #8   4. apr 2015 Jo mente 2dl og prøver også og fylde på og holde øje med det, men syntes bare det er meget for de 500 km når den ikke har været præsset

• #9   4. apr 2015 Hvis den ryger blå røg når du starter kan det være paraplyerne til ventilerne som er slidte og olien finder vej ned. Hvis det er når du giver gas du kan se det, så er det nok slidte stempelringe.

Men fyld op og kør. Kan være det ikke er så slemt igen. Den er jo hellere ikke ny længere. Generelt siger man 1L pr. 1000km, så er det en hovedrenoveringstid.

Men du kan også prøve med 20/50 olie og se om det sætter forbruget ned.

• #13   4. apr 2015 Sikker på du ikke har givet den noget for tynd olie? Hvis den æder lidt olie kan det godt blive værre af at den får noget tyndere olie smiley

• #14   4. apr 2015 Har bare givet den 10w40 som jeg plejer

• #17   4. apr 2015 Har bare givet den 10w40 som jeg plejer

• #21   4. apr 2015 du har ikke hældt nok på fra start af.

mvh

• #23   4. apr 2015 Det kan godt ske nu fylder jeg mere på også må jeg se hvordan den står efter en 300-600 km Tak for hjælpen og hav en god påske smiley

• #24   4. apr 2015 Det med at fylde olie på, det skal altså tages med et gran salt. I instruktionsbogen til min CBR 1000 står der, at der skal fyldes 3.8L på når filteret også er skiftet. Jeg fyldte 3.8 på, og lod den stå i tomgang på centralstyttebenet som min model skal når man måler. 5 min efter den var stoppet kunne jeg se, at der skulle efterfyldes. I alt kom jeg tæt på 4L på, så det passede med olien nåede midten af målepinden. Og det var efter en god lang tur, op på benene og stå i 5 min.. Så alt afhænger jo af hvor meget der kommer med ud når du tapper den gamle af.. Men som allerede nævnt, påfyld og kør, og tjek så igen. Tror ikke du behøver være så bekymret :O)

• #25   4. apr 2015 Det er en GS'er. De drikker olie hvis de får gas.

• #27   4. apr 2015 Min GS, med kåbe bruger ca. 1 dl på 6000 km, så det er ikke alle GS´er der lapper olie i sig...

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #28   4. apr 2015 Nej det er ikke alle der gør, men der er mange der spiser olie, min gjorde især hvis den blev presset lidt.

Hold øje med standen i et stykke tid, så du ved hvor meget den spiser til din kørestil så er det nemt at holde styr på.

• #29   5. apr 2015 Min gs 500 fra 1998 bruger på langtuer ca 1/2 dl på en lang sommerdag når vi kører til Norge og det er køres lidt til med oppakning osv , den har pt kørt 30,000 km

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #30   8. apr 2015 Ryger den når du åbner for gas? Så er det indsugninings ventilstyr der er utætte.
    Normal olieforbrug skal ikke overstige en halv procent af brændstofforbrug. Altså en halv liter olie per 100 liter bensin. Spiser den mere så må du checke om chokeren ikke hænger. Gør den så udvaskes olien fra cylinderens vegge og stemplet slides i ekspresfart.

Kommentér på:
underligt olieforbrug

Annonce