1.249 visninger
|
Oprettet:
Electric fejl. {{forumTopicSubject}}
Hej. Hver gang jeg bremser eller blinker, eller mere korrekt så hvergang jeg bruger ekstra strøm, så dør instrument, både speedometer, og omdrejnings tæller går på 0. Nogen der ved hvad der eventuelt kan være galt.
Maskine er en Suzuki GSX 750F årgang 2004.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
Men har lige prøvet at måle på batteriet, med i multimeter. og der vist den at der kun var 7,8 Volt på den, og ved tænding var det 6,6 volt, Var nød til at trille den igang for at få den op i garagen for at få nyt strøm på.
Men det der så er sjov, var at hvor den blev skubbet igang, så var der ikke liv i speedometer og omdrejning tæller, ud over det fik jeg kørt den op til garagen. og der prøvet jeg hvor den var i neutral at sætte blinklys og lang lys på, og det døde den af, selv om den fint stod i tomgang indtil.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
Men selv et dødt batteri viser typisk 12V uden belastning, så jeg tror ikke det har det så godt....
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Hvis dit batteri var dødt, og ikke andet var i stykker, skulle din generator, som leverer i omegnen af en 30-40 ampere nok sørge for at der er lys lamperne, når du først har skubbet den i gang.
Men noget andet er, at dit nye batteri godt kan have taget skade af at have været dybafladet (sulfateret)
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
Målt 12,88 uden tændning
Med tændning 12,06
Tomgang 1000 omdrejning 13,78
Ved 5000 omdrejning lå den mellem 9,8 - 10,8
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
Knud. Ja det lyder jo mærkeligt, Men det var nu det den viste.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Der er en gennemgang af hvilken modstand viklingerne på statoren skal måle, og hvilken spænding der ligger mellem de 3 viklinger ved 5000omdr.
Hvis det er i orden, kan Peter købe en ny pissedyr laderegulator, med sikkerhed for at det er den, der er i stykker.
Det var såmænd bare det han skulle bruge den til Hans Henrik.
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 27
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
En ny ensretter til din model er seriøst dyr 165€
http://www.ebay.de/itm/Suzuki-GSX-750-F-V-Fully-Faired-GR78A-1997-Rectifier-/150764200705?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item231a3f2301
Jeg har fundet en brugt komplet generator på ebay til knap 400,- med porto fra UK.
http://www.ebay.co.uk/itm/suzuki-gsx750F-GSX-alternator-generator-alt-OEM-FREE-UK-POST-/111619322349?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19fd07b1ed
Vær opmærksom på der også sidder kul i sådan en fætter, det sidder under plastdækslet i midten, prøv at se om det er slidt op, det kan fåes som en løs del, part nr. 14.
http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx750-2000-y_model13726/partslist/FIG22.html#results
Electric fejl.