723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gs 550 skyder og lugter Gs 550 skyder og lugter

Godmorgen alle. Igår var jeg sammen med min far ude og køre årets første tur:-) Til min fars store ærgrelse startede hans gs 550 fra '82 med at skyde meget kraftigt og lugte meget af benzin (han har haft den startet mange gange den sidste måned hvor der ikke har været noget). Vi tænker at måske går det over når vi kommer ud og køre lidt. Vi kører ca 20km og det er det samme så vi kører hjem igen. Jeg ligger bagerst under hele turen og den lugter langt væk at benzin og han kan ikke give fuld gas og den vil ikke gå i tomgang. Er der en venlig sjæl der har et bud på hvad det kan være evt en i nærheden af Brønderslev der kan kigge på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gs 550 skyder og lugter
  • #1   15. mar 2015 Nye tændrør så kører den igen .

• #2   15. mar 2015 De blev skiftet i sidste uge sammen med olie så tror ikke det er det.

• Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    maj 2013

Emner: 2 Svar: 21
    #3   15. mar 2015 Tændrør er et godt bud, bliver forrør på udstødning lige varme ?

Det kunne også være choker der hænger, gør den det kan den ikke køre i tomgang men burde kunne køre med fuld gas.

Stoppet filter kan også være en mulighed prøv at tage det ud og kør en kort tur.

Har i tømt svømmehuse på karburator, der kan være kondensvand i. prøv det og tap alt benzin af og hæld frisk på, det kan blive for gammelt.

Det var lige mine bud.

Hilsen Søren.

Ps prøv lige at sætte de gamle tændrør i igen , nye defekte tændrør er set før smiley . & der er ikke byttet om på tændkabler til tændrørene vel ?? smiley ( bare en indskydelse )

PPS når den skyder er det højst sandsynligt et tændings problem.

• #4   15. mar 2015 Gode råd Søren tak:-) vi afprøver lige

• #5   15. mar 2015 Lyder som for meget benzin... Tjek chokeren

• Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    maj 2013

Emner: 2 Svar: 21
    #6   15. mar 2015 Hej har i fået gang i "dyret" ? , og hvor gammel er den den GS`er ?? hvis det er med platiner kunne det være at de kunne tåle et par strøg med noget fint sandpapir.. er det med elektronisk tænding tja såååå ved jeg ikke ... .

Husk at smide løsningen op når i finder fejlen det kan være at andre kan bruge løsningen hvis de står med samme problem med en gs `er en gang :-).

Hilsen Søren.

• #7   15. mar 2015 Hej Søren efter og have prøvet en masse forskellige ting er resultatet desværre som da vi startede. Dog forsøger vi i morgen at pille de 4 karburatorer af og rense + indstille. Jeg skrev vist at den var fra 1982 men den er fra 1979. Vi har tjekket tænding mm. Og der ser ikke ud til at være noget.

• #9   15. mar 2015 Hvad gjorde du for at afhjælpe problemmet?

• #11   28. mar 2015 Så kom vi endelig problemet til livs:-) 2 stk membraner ved indsugning var utætte og bundkar i karb var fyldt med grums + benzin i udstødning pga for fed blanding så forstår at den havde problemer den gamle ged:-) tak for jeres svar

Kommentér på:
Gs 550 skyder og lugter

Annonce