Speed sensor valg?? hvad er forskellen? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at købe mig et Koso instrument til min Suzuki Sv650.
Inde på hjemmesiden kan jeg vælge mellem "magnetic speed sensor+6 magnets" og "Active non-magnetic speedsensor".. Umiddelbart giver den første jo sig selv. Den benytter magneter til at danne signal.. men hvad med den anden? Hvad bruger den for at finde ud af hjulets hastighed?
Jeg har derudover tænkt mig at købe en Motogadget sureshift gear indikator.. Denne benytter et speed signal med 2 magneter.
Tror i man på nogen måde kunne få en fælles løsning til disse to systemer? eller er man nød til at lave to stk speed sensorer?
Og hvad fan gør man lige med de magneter? Jeg har set at mange sætter dem ind i boltene der holder de forreste skivebremser, men jeg har 5 bolte der.. dvs. at de jeg ikke kan bruge alle 6 magneter fra Koso instrumentet.. og jeg kan ikke placere de 2 fra gearindikatoren overfor hinanden...
Koso instrument:
http://www.moorespeedracing.co.uk/cafe-racer-guages/koso-combined-guage-for-cafe-racer.html
Motogadget gear indikator:
http://motogadget.com/en/digital-instruments/gear-position-indicator-sureshift/sureshift/sureshift.html
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Ang. Din placering af magneter vil jeg mene at speedometeret blot ska programeres til hvor mange magneter der bruges så regner den selv en omgang ud.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 149
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
Eigil M.. Min SV er fra 99.. så det er samme model som din. Jeg har forhørt mig omkring genanvendelse af det elektriske speed signal som sidder standard på vores MC.. men det er der tilsyneladende ikke nogen der kan bruge.. så det er magneter eller active følere for vores vedkommende.. havde satme ellers været nemt hvis man kunne bruge standard signalet.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
Men skulle du finde min oplysning brugbar så kan du bare kontakte mig for yderligere info.
mar 2008
okt 2007
Det er ikke muligt med det setup SV'erne kører med standard at få en decideret tankmåler til at fungere.. Dertil skal man have en motorcykel med decideret niveauføler i tanken.
mar 2008
okt 2007
mar 2008
Overvejer selv noget koso eller motogadget det er sgu lidt pænere
Speed sensor valg?? hvad er forskellen?