940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ingen/sjælden gnist Ingen/sjælden gnist

Hej folkens.

Jeg har en Hyosung GT650, hvor der er blevet skiftet cylinder på. Vi har skiftet en 2005 cylinder over på en 2008 blok, som havde en rask cylinder i forvejen.
Problemet er bare, at alt i princippet er monteret igen, men der kommer kun en sjælden gang en gnist. Kunne det evt. være knastkæderne i cylinderene som ikke står ordentligt?
Jeg har skiftet tændrør + kabler, CDI, magnethjul
Startermotor, batteriet og selve ledningsnettet har jeg ikke pillet ved. Skal jeg prøve at købe et helt nyt batteri? Eller har i andre forslag?

Og ja, jeg har hørt masser af kommentarer på at jeg burde kører den i havnen, sælg den, sætte ild til osv... Jeg vil bare helst have den lavet før jeg begynder på noget af det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen/sjælden gnist
  • #1   8. feb 2015 Har du kontrolleret stel forbindelsn ?

• #2   9. feb 2015 I har skiftet en rask cyl over på en rask cyl, hvad er formålet med det?
    Eller er det en skrivefejl?

• #3   9. feb 2015 Hvis ikke timingen er rigtig får du hurtigt ødelagt noget med en forkert monteret knast eller kæde, kig i en manual.

• #4   9. feb 2015 Skrivefejl smiley rask cyl. fra 05 erstattede den ødelagte cyl. fra 08. Så der sidder en komplet 08 motor, med én 05 cyl. på smiley
    # Brian - Det mener jeg bestemt vi gjorde, men det skader aldrig at kigge efter igen.
    # Allan - Vi timede kæden i forhold til de streger der står i manualen, men nu når jeg tænker over det, så har vi nok overset noget ift. at indstille dem. For vi satte kun 05 cyl. på og indstillede den, så 08 cyl. må vel være ude af timing?

• #5   9. feb 2015 Nu har jeg ikke så meget forstand på v motor men det lyder meget rigtigt det du selv skriver der. Men læs eller forhør dig lidt mere om det. Inden du gør noget. Har du evt. prøvet at google det. Altså hvordan man udskifter cylle på v motor.

Jeg ved bare at en løs eller dårlig stel tit er et problem. Men det er ikke sikkert.

På de fleste cykler sidder hoved stellen ved starter

• #6   10. feb 2015 Mindst 3 mærker skal passe, krumtappen og begge knaster, eller 5 hvis der er 4 knaster.

Kommentér på:
Ingen/sjælden gnist

Annonce