10.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Karburator indstilling Karburator indstilling

Halløj!
Jeg har brug for lidt kendskab fra en klog der kender til en karburator der sidder på en 150cc Regal Raptor kinakværn!

Jeg har tidligere rodet med 250cc'eren men har ikke lige set den karburator på 150'eren før smiley Jeg kan ikke finde så meget om indtillingen på nettet så derfor spørger jeg herinde?!

Den tager ikke ordentlig gas og går ikke ordentlig i tomgang!
Den har været skilt og renset af tidligere ejer men så kom han ikke længere!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburator indstilling
  • #1   24. jan 2015 Hvordan ser dit tændrør ud efter en halv times eller 15 min (nok) med jævn fart??

• #2   24. jan 2015 Ihhh Knud! Jeg sgu ikke kørt på den endnu smiley
    Jeg ville bare høre hvor evt luftskrue og evt blandings skrue sad! Kan kun finde en lille skrue der evt kunne være et eller andet smiley
    Tidligere ejer siger bare han har renset den og så ville den ikke gå ordentligt!!
    Men jeg kan selvfølgelig lige starte med at tage den af igen og sikre mig at den er hel ren

• #3   24. jan 2015 der sidder enten en luftskrue eller blandings skrue.. de har i principet samme formål men begge ka ikk sidde der.. smiley

og den sidder med stor sansynlighed på den anden side smiley

• #4   24. jan 2015 OK Luft og blandeskrue må du kunne finde ved at kigge godt på dyret. Skru blandingsskruen i bund( ingen vold) og drej den så 2,5 -3 omgange ud igen. Så passer den nok rimeligt. Læg evt mærke til om ikke den skal have lignende antal ind!

Sæt luftskruen nogenlunde i midten.

Nu skulle dyret kunne startes. Giv den lidt gas når den er varm, og optimer så omdrejningerne og takt med luftskrue. Kør derefter et stykke vej og check dit tændrør.

• #5   24. jan 2015 Ok nu har jeg lige et billede fra den anden side smiley
    Men jeg må forsøge mig frem med den første skrue jeg har fundet smiley

profilbillede
  • #6   24. jan 2015 umildbart ka jeg ikk se den..

den ka os sidde nede foran.. den vender nedaf og er lige omkring studsen..

• #7   24. jan 2015 Ja der sidder en bitte en der ved studsen! Og det er hvad jeg kan finde på den smiley

• #8   24. jan 2015 Går ud fra det er en 4t motor ?
    Så er der en pilot jet skrue, hvor du kan justere brændstoftilførslen i tomgangskredsløbet, som Knud skriver er 2,5 omg fra bund en god start.
    På 4t karburator sidder den mellem indsugningssiden og gasspjældet, og på på 2t karburator, sidder den mellem gasspjæld og luftfiltersiden af karburatoren.
    De virker modsat hinanden, en luftskrue (2t) giver federe blanding når den skrues ind, og pilot jet skrue (4t) giver federe blanding når den skrues ud.
    Teorien bag den er, at kan den skrues i bund uden du kvæler motoren i tomgang, er din pilot jet dyse for stor, kan du skrue den ca 5 omg ud, uden at motoren gå trægt og langsommere i tomgang, er din pilot jet dyse for lille.
    Så pilot jet skruen er en finindstillingsskrue for din pilot jet dyse, som er det kredsløb der giver motoren benzin når nålen er i bund af main jet dysen og lukker helt.
    Hvis du får den i gang, så stil den i lidt høj tomgang ca 1600omdr. og stil den der hvor den går højest og renest i tomgang, stil her efter tilbage til normal tomgangshastighed, det skulle helst være mellem 1,5 og 4 omg fra bund.
    Kredsløbet har virkning fra 0 til ca 1/8 gas på gashåndtaget, derefter tager main jet over.
    Håber det giver lidt mening smiley

• #9   24. jan 2015 Tusind tak for den lange og uddybende forklaring smiley
    Det er en 4 takter! Jeg vil følge vejledningen fra jer og så tror jeg på den kommer til at køre fint igen smiley

• #10   24. jan 2015 Carsten

Fantastisk, du gad:-D

• #11   25. jan 2015 Ja smiley det er sgu fedt og lærerigt det svar smiley

• #12   25. jan 2015 Ham der havde renset den har sikkert skruet blandeskruen i bund, fordi han troede den sad løst. Det har jeg været ude for med en crosser jeg købte engang. smiley

• #14   25. jan 2015 iøvrigt, hvis du ender på 4 omdrejninger så kan det være en god ide at strække fjederen som sidder bag ved pilotskruen en smule ud. Skruen har kun ca 6-7 gevindrynker og de kan. godt rasle ud.

• #15   25. jan 2015 :)ok kigger jeg også på så smiley

• #16   27. jan 2015 Tomgangssystemet kører 1/4 område
    Nålen kører det midterste område
    Hoveddysen er de sidste 25%

Det er meget brugt at sætte andet luftfilter på samt en større hoveddyse på kinesere, det giver 1-2 hk mere samt bedre motorgang, men ring evt til en af forhandlerne.

• #17   28. jan 2015 Ja tidligere ejer forsøgte sig med det men det gik slet ikke sagde han!
    Jeg gjorde det på en 250cc'r og det gik fint smiley

• #18   1. feb 2015 Drenge smiley hvad er skruen til venstre på billedet med fjeder på til på den slags karburator?? Tomgang????

profilbillede
  • #19   1. feb 2015 Ja, det er tomgangsjustering.

• #20   1. feb 2015 Super tak smiley den gemte sig inde bag det sorte plastik dreje halløj til gas spjældet
    Og jeg har kun set sådan en tomgangsskrue på en cv karburator og den sad ikke sådan!
    Men det er jo også en anden type karburator med accelerations pumpe også har jeg lært smiley

• #21   1. feb 2015 Du skal ige huske at der findes adskellige måde at remstille karburatorer på. Nogle typer har en speciel tomgangsdyse- denne her er bygget efter amals princip - tomgangen reguleres ved at presse luftspjældet op og hæve nålen i dÿsen med en justerskrue,

• #22   1. feb 2015 Ja jeg lærer noget nyt hele tiden smiley dejligt at holde cellerne igang smiley

• #23   19. mar 2015 Så langt så godt! Fik tappet 2,5 liter olie og benzin af dyret! Der skal være 0,9 lifølge manual! Den smed det da også ud af udstødning ved opstartsforsøg smiley :-)
    Nu har den fået ny karburator, ny llie, nye tændrør og nyt batteri! Så mangler jeg at trille langt nok til den bliver ordentlig varm og kan indstilles ordenligt:-)

• #25   19. mar 2015 Yes! Det er simpelthen skiftet ud smiley og nu gør den ikke den slags mere smiley

• #26   22. jul 2018 Har en 150ccm men den står fint tomgang men den vil gå ud når man tager gassen kan det være spjældet der skal justeres op? Eller spjældet ved chokeren der ikke er nok åbent når den skal køre?

Kommentér på:
Karburator indstilling

Annonce