{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

BMW gearkasse renovering {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg endelig tid til at rode med boxeren! Jeg kan glæde mig over at have fundet fejlen, men må desværre også se i øjnene at gearkassen skal have en tur. Når man tømmer olien skal denne klump metal ikke med ud! smiley

Nogen der kan anbefale en mand som gør i at renovere/reparere gearkasser til de gamle boxere? Hvor i landet er underordnet og vil sågar også kører til det tyske, hvis det kan betale sig.

Vh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW gearkasse renovering
  • #1   18. jan 2015 det ligner det er en dok, der er slået af et tandhjul. du er heldig hvis den dok ikke har været med nogen af de andre tandhjul rundt smiley

• #2   18. jan 2015 Jep tror jeg også det er. Hedder det en "dok" på dansk? Har hørt dem benævnt som "dog" på engelsk, men har lidt svært ved at finde et komplet skema ell. lign over gearkassen. Heller ikke i min Haynes manual...

Den skifter fin ml. gear, men hopper ud af gear så snart der kommer lidt kraft på. Olien var sådan set også fin uden nogle grove partikler.. udover klumpen der! smiley

• Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   18. jan 2015 Hej, et godt bud er Århus Nimbus i True, ved Århus, han har godt styr på de gamle boxere. Alternativt Toftlund MC

• #4   18. jan 2015 tja skal jeg ikke kunne sige, jeg kender dem kun under navnet dog eller dok. det er dem der griber fast dok mod dok i de forskellige gear.

tja jeg vil nu mene at du burde kunne finde en online reperationshåndbog/manual over hvordan din gearkasse er skruet sammen. afhængig af hvor gammel din bike er, vil jeg tro det kan give lidt problemer med reservedele. men hvor der er vilje er der en vej.
    Måske kan du få hjælp på et bmw værksted, måske de har en split tegning du kan få en kopi af.

• #5   18. jan 2015 Det bider i mig at sige det, men jeg har simpelthen ikke tiden til det lige pt. og jeg har ligeledes et par andre cykler der skal have lidt kærlighed over vinteren. Så jeg må nok få den sendt den til kyndig behandling..

Jeg har fået et par navne på nogle folk, så jeg forhører mig imorgen og krydser fingre smiley Og selvfølgelig tak for hjælpen!

• #6   18. jan 2015 Mener også som #3 at Jan ved ToftlundMC kan fikse den, prøv at ringe 74832555 og vælg værksted

Kommentér på:
BMW gearkasse renovering

Annonce