2.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Nye skiver fra Kinaland - kvalitet? Nye skiver fra Kinaland - kvalitet?

Hej Alle sammen og godt nytår
Sommercyklen trænger til nye skiver, og for at "pimpe" den lidt, har jeg fundet nogle skiver på Ebay, som er lidt fiksere end de originale.
Nu er spørgsmålet så om kvaliteten er god nok? Er der nogen på forummet, som har erfaring med dette?
De er lavet af rustfrit 420 stål???
Det er til en 92'er XJ600

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye skiver fra Kinaland - kvalitet?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.915
  • #2   2. jan 2015 Ja Sajmon, hvorfor tænkte jeg da ikke på det selv "søg og du skal finde" smiley
    Tak

• #3   2. jan 2015 Personligt har jeg mit liv for kært til, at bruge nogle af de billeder billige kinøjser dele.... uanset om de ligner en million! (Nu nærmere noget fra t-hansen.....) smiley

• #4   2. jan 2015 Stod selv i samme situation, da min Honda skulle have nye skiver.
    Originale kostede over det dobbelt af hvad bille fra Kina kostede. Jeg købte de originale, da jeg har det på samme måde som Thomaz.

• Sajmon ™

#5   2. jan 2015 Det er forståeligt nok, men jeg er personligt ikke bange for at prøve nye ting.

Jeg har indtil videre kun gode erfaringer med den slags både på bane og gade.

• #6   2. jan 2015 mon ikke dette er endnu et religion spørgsmål ? smiley

• #7   2. jan 2015 Har prøvet kina skiver, de fejler intet...

M-Factory har jeg købt andre stumper fra og kvaliteten er der ikke noget i vejen med...

• #8   2. jan 2015 Sikkerhed koster, glem kinaskiver

• #9   2. jan 2015 De skiver jeg købte fra Kina var kvaliteten på fuld højde med skiver fra Tyskland, så at kvaliteten koster ? Jae giv du bare det dobbelte for navnet, Kina laver bare samme kvalitet billigere, og hvorfor ? lavere omkostninger, Løn, skatter og afgifter, priser på materialer er bare lavere i Kina og derfor kan de holde prisen nede, men at sige at det dermed er dårlig kvalitet, er ikke retfærdigt.

• #10   2. jan 2015 Er det noget du kan dokumentere Glenn eller er det bare din personlige mening?

• #11   2. jan 2015 Ja black shadow og TRW / Lucas skal man holde sig fra

• #12   2. jan 2015 Jeg har endnu ikke oplevet og få noget bras købt over ebay,,, nu sætter jeg mig godt nok ind i hvad jeg køber med alligevel,, men det har mest vært auto dele og de er på fuld højte med mekonomen og ftz,, de har du os ders rate system,, på og kig andmeldser af sælger jeg køber kun vi de har over 99% positiv

• #13   2. jan 2015 Ellers kig efter "braking" skiver mega fede designs og så er det vist italiensk koster dog også en smule mere end Kina

• #14   2. jan 2015 Jeg købte et par skiver til min gixer, men de var mere skæve end dem de skulle erstatte, 1000 for skiver og 500 i told lige ud af vinduet så det er lidt et lotteri med kineser stumper

• #15   2. jan 2015 Hvis skiverne er købt på ebay, har du jo ret til at få pengene tilbage hvis skiverne er skæve

• #16   2. jan 2015 Nu hvor vi er i gang med at diskutere.. Så stil dig selv det spørgsmål hvor de dyre mærke skiver er fremstillet? De fleste er fra Kina! Sådan er det med alt i dag og vi kan squ lige så godt indrømme det! Ved meget af det kvalitet vi køber herhjemme er der en lusket importør der tjener kassen!

• #17   2. jan 2015 Det handler jo egentlig ikke om hvor tingene er lavet, men hvordan kvalitets kontrollen på fabrikken er.

Der er mange ting der bliver lavet i Kina som er af ok kvalitet.

• #18   2. jan 2015 Rigtig Nikolaj! smiley

Alle Caterpillar og Harley Davidsons dele kommer jo også fra Kina, men er stadig af en høj kvalitet - simpelthen fordi standarden er højere på de fabrikker, end på en eller anden baggårds smedie i Shanghai! smiley

• #19   2. jan 2015 http://katriders.com/vb/showthread.php?t=126378 læs her.. Der er flere der har gode erfaringer. Prøv at søg lidt på nettet. Nogen påstår faktisk de er bedre end oem. smiley

• #20   2. jan 2015 Det er vel Kina kvalitet.......... Så kan man jo lægge det i det man vil !!!

Der produceres sikkert meget godt derude, men også meget lort,, men så længe de har en TUV godkendelse er det vel iorden !!

• #21   2. jan 2015 mine virker fint... har haft dem på i 3 år, og bremser stadig min cykel.. når alt kommer til alt. de fabrikker der laver de billige skiver laver også andre skiver og sikker også de dyre.. det er i hvert fald kendt fra andre produkter

• #22   2. jan 2015 Jeg takker for alle input. Der handles kinaskiver på et tidspunkt.
    Godt nytår til alle og må I alle få kørt flere km i det nye år end i det gamle smiley

• #23   3. jan 2015 Min far har haft 2 sæt på hans gsx 1400, han køber det aldrig mere, hans blev hurtig skæve og slidte

• #24   3. jan 2015 Personligt vil jeg nu helst ha noget der har abe eller tüv når det har med min sikkerhed at gøre

• #25   3. jan 2015 Ad #17og #18

Det er helt rigtigt. Det fleste prodfuktionsenheder producerer efter en given standard og den dertil hørende kvalitetskontrol - dette gælder også de kinesiske. Så det er tilliden til standarder meget mere end tilliden til producenter, det her handler om!!!!

• #26   3. jan 2015 Har os pvet kina skiver.. Dog kun på min gs 500.. Men bremse ku den ihvertfald og blev ikk skæve af det smiley

• #27   3. jan 2015 Man skal jo ikke glemme, at hvis man blot skifter lidt branche, så er der masser af ting som laves efter specs derude og markedsføRES UNDER AMERIKANSKE/EUROPÆISKE/Japanske BRANDS I HELE VERDEN.

F.Eks Mettler vægte, Agilent GCMS, Agilents GC, Getinges autoklaver, vi kan blive ved. Menneskers fordomme afskærer dem fra en mængde muligheder!!!

• #28   4. jan 2015 Har kørt 5000 km på mine kinaskiver på min sv'er, med en meget sportslig præget kørestil smiley

De fungerer sgu fint smiley smiley

• Sajmon ™

#29   4. jan 2015 #27 - Ja og Apple / Sony / B&O produkter...

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #30   5. jan 2015 Knud, sådan taler en teoretiker, at det er ligegyldigt hvor en vare er produceret, der er så meget der kan gå galt i den virkelige verden. Man får ikke dyder som interesse, faglig stolthed, moral, materialekendskab, opfindsomhed, kritisk tænkning og langsigtet planlægning, bare ved at fremstille et certifikat på Engelsk.
    Lad gå med skiver, men hvem vil være den første med væsken, eller olie?

• #31   5. jan 2015 Niels B:

Det er jo ikke for sjovs skyld, at jeg nævner de BRANDS jeg har som eksempler. Inden for deres del af verden betragtes de som ypperste kvalitet. Læs dine lektier!

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#32   5. jan 2015 Ja godt ord igen, sjovt du nævner lektier, det er det praktiske der tæller, og hold op hvor er vi der arbejder med noget der skal holde, uimponerede af Kina.
    Hvorfor nævne fordom? Hvis du ingen har, er du jo et nyfødt barn smiley

• #33   5. jan 2015 Jeg siger ikke, at der ikke kan være problemer, men lad os da lige se dem først. Alene denne tråd om flames flar Kina, viser klart begge dele, bevares, jeg har skam også købe skiver fra både japan, Europa og USA der er blevet skæve lynhurtigt.

Så lige en ting til - jeg var med dengang rigtige MC er kom fra England og USA, det der japanerlort løb sig jo ihjel, sagde vi. Vi blev f...... klogere.

Det bommert begår jeg ikke igen bare fordi jeg eller andre i selvtilstrækkelighed mener at VESTEN har forstået ALT, Det har den ikke.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#34   5. jan 2015 Ja, men hvad med at lade dem bevise det først.
    Med alt respekt er de ting du nævner ikke noget som "kører rundt" en vægt og en trykkoger.. Vi taler vel om mekanik som skal modstå belastninger i årevis, under barske forhold.
    Og kan vi ikke godt blive fri for dine radikale slagord, de hører ikke hjemme her, og virker kun på folk uden erfaring - undskyld Fordomme..

• Sajmon ™

#35   5. jan 2015 #34 - Hvor meget bevis behøver du?

Der er da læssevis af de ting du og jeg bruger til dagligt, som er generiske varer, lavet i kina og branded til vores marked.

Lige i det her tilfælde med bremseskiver, har jeg for flere år siden smidt alle fordomme overbord, og købt flere af de mærker der nævnes - og ud af 5 forskellige sæt, er kun EN skive blevet skæv efter en hel del voldtægt på bane. Det var en Kagizume og forhandleren (Sandy Bikespares fra UK) sendte en ny, som var fremme 3 dage efter jeg havde skrevet dem en mail.

Hvor meget bevis skal du bruge?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#36   5. jan 2015 Kina hvor det virkelig gælder. Kina på podiet, Kina til vognmændene. Kina til maskinstationer, ikke simple ting, læs mit indlæg.
    Og jeg overgiver mig, de som siger de ikke har fordomme er GODE, kan vi så slippe?

• Sajmon ™

#37   5. jan 2015 Tal dansk.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#38   5. jan 2015 Den fik jeg ikke fat i?

• Sajmon ™

#39   5. jan 2015 1. Hvor gælder det virkelig? Eksempler tak.
    2. På podiet? Snakker vi motorsport nu?
    3. Hvilke vognmænd? Varevogne eller store lastbiler - og inkluderer det også kontorfolk?
    4. Maskinstationer benytter allerede en masse kinesisk fremstillede køretøjer, værktøjer og reservedele.
    5. Den sidste sætning giver ingen mening - det er den du gerne må oversætte til dansk i stedet for kaudervælsk eller volapyk, som den er på nu.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#40   5. jan 2015 1. Hvor din indtjening (og måske helbred) er afhængig af materiellet. + 2
    2. Ja topplan.
    3. Lastbiler, se 1
    4. Betyder landbrug og de "gule" . Så nej
    5. Fri os for det der fordomsnak, det er selvfedt. (Desperat? forsøg på at få afsenderen til at fremstå i et bedre lys.)

• Sajmon ™

#41   5. jan 2015 4. Jo.
    5. Det er dig der har fordomme - jeg kører efter "trial & error".

Bare sæt dig ned og vent - det skal nok ske. smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#42   6. jan 2015 Jeg har arbejdet med maskiner i alt for mange år, du begår en fejl, hvis du slår på erfaring.
    Ja, det siger jeg heller ikke, mener bare der er langt igen når vi snakker de områder jeg nævner.
    Og tal Dansk smiley

• #43   6. jan 2015 Jeg har ikke købt bremse skiver fra Kina men handler tit på ebay og køber fra forhandler fra østen og alle varer er kommet relativ hurtig og været iorden , jeg har selv arbejdet på en fabrik der lave bremse skiver og vi levere uoriginale og til Volvo med indgravering med logo og de kom fra samme Palle inden de gik i maskinen og blev målt på nøjagtig samme måde og samme krav , så jeg tænker på om de der køber dyre bremse skiver er klar over hvor de er produceret når vi nu ser bort fra indgravering af naven , eller tror man ved hvor de kommer fra ? smiley

• #44   7. jan 2015 Johnny B smiley

Den der tro, er så stærk, at mennesker slår hinanden ihjel for den:-)

• #45   7. jan 2015 Hej Knud , det tror jeg du har ret i , men lad os somme tider holde os til fakta og uden de store følelser smiley og armbevægelse , mange mc kører er jo kæmpe mærke dyr til tider værre en piger fra 12 til 26 år smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#46   7. jan 2015 Hvad skal vi så bruge disse fora til? det ender ens hver gang: Hvis man ikke mener at alting er lige godt, fra olie over højteknologi via religion til politiske systemer, er man fordomsfuld, bagud eller racist.

• #47   7. jan 2015 Tror sgu ikke der er nogen der mener du er racist fordi du ikke vil køre med kina skiver.

Styr lige offer mentaliteten smiley

• Sajmon ™

#48   7. jan 2015 #46 - Nu er verden heldigvis ikke så sort/hvid som du fremstiller det. smiley

Det ER da fordomsfuldt at skrive "er det fra kina? SÅ er det bare lort!!" - eller er det bare mig der opfatter det sådan?

En debat handler jo ikke om at få ret, men om at udveksle meninger og komme med inputs, som alle deltagere kan drage nytte af eller ignorere nøjagtigt som de vil.

Trådstarter spørger om skiver fra kina dur til hans MC eller om det er bras, og der kan jeg personligt anbefale et par mærker som jeg selv har prøvet med stor succes.

Så er den vel ikke længere?

• #49   8. jan 2015 Niels B

Det er godt nok trist at se, at du tager sådan på vej, da specielt fordi du skriver direkte, at hvis man ikke vil svine i sådan et forum, så har det ingen berettigelse.

Jeg ved godt, at der er tale om tolkning fra min side, men husk lige at Sajmon eller for den sags skyld jeg har samme ret til en holdning, som du har!!!!

• #50   8. jan 2015 Som folk dog tager på vej smiley
    Som trådstarter kan jeg kun sige at jeg har forbeholdt mig ret til at plukke i de indlæg der er kommet. De synspunkter jeg sympatiserer med, tager jeg til mig, og resten lader jeg fare. Tak for alle input, både den ene og den anden slags smiley

• #51   8. jan 2015 Nu skal vi ikke blande "Kina Produceret" og "Kina kvalitet" sammen.
    For de er sgu verdensmestre i at lave billigt skrammel.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#52   8. jan 2015 Knud du giver mig jo ret, du forsøger at dæmonisere - svine??
    Jeg beder jo bare folk om en smule faglighed, og ikke tilføje irrelevante udsagn, som kun har til formål at fremhæve dem selv. Det er blevet en pestilens generelt.
    Læs alle indlæg, og se hvordan der misforstås med overlæg, når jeg skriver " Mekanik som skal modstå belastninger i årevis i barske miliøer" forstås det som kontorinventar. Det er da for umodent.

• #53   8. jan 2015 Niels B: Hvis jeg giver dig ret, så læser du indlæg ligesom Khomeney læste Koran..Nu er jeg færdig med denne streng...Aldrig har jeg skidt så tyndt!!!!

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#54   8. jan 2015 Ufrivilligt, komisk med netop at beskylde mig for at ville svine, og nu snakker du om lort....

• #55   8. jan 2015 Niels B: Jeg havde egentlig bestem at jeg var færdig med denne tråd, men du er simpelthen for naiv!

Du påstår af have en teknisk forståelse. Nuvel du aner ikke en bønne om højteknologi, hvis du ikke mener en moderne analyse- eller mikrovægt, en "trykkoger" som du kalder det eller en GCMS indeholder tekniske udfordringer. Det gør de!!!. Det gør en del varer fra Macintosh og B&O også. Der findes en verden du i din tro på kendte produkter slet ikke er op mærksom på!! Er du klar over at det er dig og dine lige, der nægter at se kendsgerningerne i øjnene, der er direkte ansvarlige for "den gule fare"??

Og så ER jeg færdig!

• #56   9. jan 2015 Jeg kender intet til emnet og har ikke læst hele tråden, men har bare tilfældigvis set en anden gut på et anden forum brokke sig over bremseskiver lavet af 'Chinesium':

profilbillede
  • #57   9. jan 2015 Shit den skive er krøllet smiley

• Sajmon ™

#58   9. jan 2015 #56 - Så når du ikke kender sammenhængen eller gider læse tråden, synes du så dit billede af en skive, hvis oprindelse, brug, historik eller pris vi andre ikke kender, bidrager med noget som helst?

En anden gang ville det f.eks være rigtigt fint med et link til tråden hvor billedet er fra, så vi andre kunne se hvad det gik ud på. smiley

• #59   9. jan 2015 #56

Snyder billedet,,, eller har den skrive været monteret på den forkerte side

• #60   9. jan 2015 Det var sgu da faktisk et relevant spørgsmål...

• #61   9. jan 2015 #60

Hvilket

• #62   9. jan 2015 Om skiven har været monteret i den forkerte retning.

• #63   9. jan 2015 jep,,,

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#64   10. jan 2015 Knud det ville klæde dig at læse mine indlæg, inden du kaster dig ud i selvros, mine erfaringer drejer sig ikke om finmekanik, det fremgår helt klart at teksten. Jeg driver et planteavlsbrug med maskinstation og har arbejdet 8 år hos en traktorimportør/maskinforretning. Som jeg skriver er det den slags materiel jeg mener. Du får den lige tilbage: "Du aner ikke hvad du snakker om".

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#65   10. jan 2015 PS. I det nye PerformanceBikes er en test af en Kina fælg kontra OEM Suzuki.
    Kina fælgen er lidt tungere og svagere og lejerne er kassable, alt i alt er den ok til prisen, og brugbar hvis nye lejer.

Kommentér på:
Nye skiver fra Kinaland - kvalitet?

Annonce