{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Drosling {{forumTopicSubject}}

Hej MCG!

Jeg går og overvejer at købe en Yamaha FZ6 fra 2008. Den er hos forhandler droslet til 48hk som er det jeg må køre på og sælges nu hos samme forhandler. Problemet er at den originalt har 98hk.

Såvidt jeg har forstået må den maks drosles fra 96hk, men den er både synet og har kørt med droslingen. Kan effekten falde med årene, eller hvordan kan det lade sig gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   11. nov 2014 Alle andre steder end i DK, er der ingen regler om hvilken effekt cyklen har fra ny og hvor meget man derfor må drosle FRA.

Synsmanden skal ikke tage stilling til om dit kørekort tillader at du kører på cyklen eller ej - han skal bare vurdere om den er trafiksikker, og så skal han anmærke droslingen på reg attesten når han får besked på det.

Det er helt op til dig selv at finde en MC der er lovlig at føre med dit A2 kørekort, og det er KUN tallene på typegodkendelsen og regattesten (med drosling) som gælder.

Bliver du stoppet, er der endnu ingen politister som fatter en KRONE af de regler - så det er kun en emsig forsikringsmand, som efter en ulykke vil bore i om loven er overholdt til punkt og prikke.

Jeg ville købe den og køre på den, og om 2 år ville jeg pille droslingen af og køre videre som intet var hændt.
    Uvidenhed er ingen undskyldning, men du står jo i en situation hvor forhandleren kan bilde dig ind at den er lovlig at køre på. Det er endnu bedre hvis du får det på skrift...

• #2   11. nov 2014 ja okay, det er bare også en irriterende chance at tage synes jeg, hvis den i princippet er ulovlig. Jeg læser jura og har set mange domme på forsikringsselskaber der kæmper for at undgå erstatning, og ofte lykkedes..
    Er der nogen mulighed for at det er en lovlig drosling? Det undrer mig bare at en veletableret forhandler ikke selv opdager sådan en fejl?

• Sajmon ™

#3   11. nov 2014 Det er ikke en lovlig drosling i DK, hvis ikke original effekten er 96hk eller mindre - færdig bum. Man regner ikke med at en MC eller bil taber effekt i løbet af dens levetid, så desværre...

Det er kun kasko dækning du vil tabe på gulvet - din ansvars dækning ryger ikke på baggrund af det alene.

Men hvis du er jurist, kender du selv til millimeter demokrati. smiley

• #4   11. nov 2014 Der blev solgt nogle FZ6 herhjemme med 78hk, og hvis den du har kig på er en af dem, så kan du sagtens køre på den med A2 kortet når den er droslet til 48hk

• Sajmon ™

#5   11. nov 2014 Nåe ja det er da rigtigt.

Den findes med 78hk. Er det ikke den med "S2" i modelnavnet?

• #6   11. nov 2014 Hahaha, jeg er sgu ikke jurist, der mangler lige 4 år, jeg er Stud. Flueknepper.. smiley
    Men okay, den må tages til overvejning, tak for input.

• #7   11. nov 2014 I annoncen står der kun FZ6 ikke hvilken model, kun at den originalt har 98hk men er droslet til 48.
    og så vidt jeg ved er det S2'eren der har 98?

• #8   11. nov 2014 S2 er en faceliftet model

• Sajmon ™

#9   11. nov 2014 Så er den no-go.

Edit: Ja så er det ikke den. Det er ikke alle på bikez.com der står effekt på...

• #10   11. nov 2014 Tak for tippene, det kan være forhandler har en forklaring. smiley

Kommentér på:
Drosling

Annonce