Triumph T120 synkronisering Triumph T120 synkronisering
Har i dag været ved at lege med synkronisering af karburatorerne, og der er ikke den lille studs til vacuum, som der er på nyere mc'er.
Tilgengæld er der en slange mellem hver indsugning, som skulle gøre så den kørte mere jævn.
Men kan man bare rykke den slange af mellem indsugningerne, og sætte slangen på der?
Vil det være en fordel at blinde den slange af, mellem indsugningeren, efter synkronisering?
Da jeg prøvede at sætte "Carbtune" på indsugningeren, og fik justeret det ind efter manometeret, så var der meget forskel på hvormeget luft der kom ud af udstødningeren.
Til en orientering, er det en 2 cyl, med en udstødning til hver cylinder.
Da jeg fik justeret det så godt ind som jeg kunne, hvor jeg følte udstødsgassen pulserede lige meget, og det var inden for rimelighedens grænser på "carbtune". Ville jeg lige lege lidt med "colortune", men når "carbtune" stadig var monteret, kunne jeg ikke lave den fed nok på den ene cylinder, og da jeg så afmonterede "carbtune" og satte slangen på mellem indsugningeren kunne jeg gør den fed nok (orange).
Hvad ville i gør, for at få den bedste motorgang, og mest korrekte?
Følge manualen, hvor man ikke bruger nogle hjælpemidler, og bare indstille på gehør?
Carbtune: Instrumentet til synkronisering af kaburator
Colourtune: Justering af blandingen (gennemsigtig tændrør)
Mvh
Kent
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 287
Hiv luftfilter af.. Stik en finger ind i hver karb og få konen til og dreje forsigtigt på gassen..:) nå de løfter samtidig er står de ens...
Så stiller du tomgangen efter bogen..:)
Triumph T120 synkronisering