{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Forgaffel fra CBR 600 F til 650F {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har her i sommer købt mig en fin og flot Honda CBR 650F. Jeg er vildt glad for den, og den kører generelt helt fint, men der er dog et enkelt problem. Under de dybe nedlægninger kan forgaflens affjedring godt virke en anelse til den bløde side, således jeg lidt mister følingen med forhjulet. Jeg kunne selvfølgelig prøve at finde nogle stivere fjedre til gaflen, men jeg vil hellere prøve at smide en anden forgaffel på.

Mit spørgsmål er derfor: kan jeg bare sådan uden videre sætte en forgaffel fra en '11-'12 CBR 600 direkte over på min maskine? De har stort set samme dimensioner, men tyngdepunktet er lavere og stellet er tungere på min end på den gamle CBR.

Desuden så ser forgaflen fra en CBR 600 (i guld) også lidt mere sprød ud smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel fra CBR 600 F til 650F
  • #1   16. sep 2014 Hvornår har du sidst fået serviceret din affjedring? og er den overhovedet sat op til dig og din vægt?

• #2   16. sep 2014 Glenn: Nu er der tale om en 2014 model, så service burde ikke være nødvendigt.

Men, helt enig i, at det ville blive bedre med en korrekt opsætning af nuværende. Sætter du en anden gaffel på kan den være for hård eller stødende, og så skal du alligevel brug tid og penge på at få den justeret korrekt.

• #3   16. sep 2014 Det er især nødvendigt på nye cykler

• #4   16. sep 2014 nu bor du jo lidt langt væk, ellers, kunne jeg gost at sat din gaffel op til dig .. men gå ind på race-tech.com/spring calculator, og beregn om du har de korrekte fjedre I til din vægt .. når du har gjort det, kan du sende mig en mail, så skal jeg vejlede dig derfra, så den kan blive sat bedre op ... smiley ...

• #5   16. sep 2014 Takker for svarene smiley

Morten, min mc er desværre så ny at jeg ikke kan finde anbefalede fjedre på race-tech. Jeg tror bare at jeg må alliere mig med min lokale mc-mand, der har en god mekaniker ansat. Og så melde mig på setup-kursus næste år, så jeg får lidt mere forstand på det dersens affjedring smiley

• #6   16. sep 2014 Start med at kontrollere dæktrykket, hvis det er for meget eller for lidt, så kan alting godt virke ufølsomt. Men jeg tror det bliver svært at lave et bedre setup end det der er på cyklen nu, såfremt det er korrekt justeret.

Kommentér på:
Forgaffel fra CBR 600 F til 650F

Annonce