Ventil justering {{forumTopicSubject}}
Hvordan kan man mærke at en motorcykel motor skal have justeret ventiler.
Jeg spørger fordi, min TL maskine er blevet underlig på det sidste.
Den er begyndt at gå, som om der er noget der holder den tilbage, den er blevet meget "kantet" at kører.
Feks. hvis man lige vil give den klø ved lave omdrejninger, er det som om den er ved at drukne inden den så tager ved. Hvis jeg giver den hurtig gad, feks. ved ned bremsning eller lign. gør den det samme, dør lidt inden den så tager ved.
Jeg syntes også der er kommet flere viberationer ved acceleration og motorgangen er heller ikke jævn ved feks. 80, 90 eller 110.
Det skal siges, at jeg aldrig har fået justeret ventiler på den og maskinen har nu gået 80.000 km. Jeg har kørt de godt 50.
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Syntes bare det bliver værre og værre med motorgangen.
Måske der skal professionelle øjne til at komme med en dom
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 547
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 811
Er det noget man kan gøre selv? Eller skal der fagfolk til der.
Eller er der måske en herinde fra der måske for lidt mønt kan hjælpe.
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
det er en maskine med sprøjt
Ventil justering