Udskiftning af batteri {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har lige købt min en gammel Suzuki GSX 400 fra 1981. Da jeg fik den var der ikke rigtigt noget strøm tilbage på batteriet, jeg har derfor købt et nyt i dag og sat det på. Jeg kan se der er kommet mere strøm på cyklen, men den vil stadig ikke start. Før kunne jeg løbe den i gang, det kan jeg heller ikke mere. Når jeg trykker på stater knappen kan jeg hører det er som der noget der kører rundt ,men den tænder bare ikke.
Det batteri der sad på før var et YTX9-BS og jeg har nu sat et YB10L-A2 efter anvisning fra t-hansens hjemme side.
Er det fordi der er for stor spænd på det nye batteri eller?
Jeg håber meget der er en som kan hjælpe mig
På forhånd tak for hjælpne
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Svar: 45
Det lyder mest af alt som om starteren ikke tager ved, hvis du kan hører den snurrer, men ikke tager ved, kunne det være at den skal pilles af og renses, tjek evt om ledningerne har forbindelse og ikke er rustne eller irret.
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 6
Mange tak for dit svar så vil jeg hører dig om du kan forklare hvordan man renser sådan en?
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Mht batteriet, er det ladet op? Det er sjældent (aldrig) fuld guf på et nyt batteri hvis ikke du har ladet det op over et stykke tid.
Det lyder dog lidt mærkeligt at du ikke kan løbe den i gang længere efter batteriskifte?
jul 2014
Tak for dit svar:-) Jeg har også fundet værkstedhåndbogen, så sidder og er i gang med at læse den, så må jeg jo bare lærer at forstå den, men jeg ved ikke om det er fordi det benzin pumpen som kører når jeg trykker på start og den måske er druknet?
Jeg ved i hvertfald at der er mere juice i det nye batteri end der var i det gamle:-) Men kan da godt være det ikke er nok
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 773
jul 2014
Tak for dit svar, jeg har dog været meget opmærksom på at dødmandsknappen var på run:-)
Så det burde ikke være det:-)
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
jul 2014
Tak for dit svar, Benzin står på ON så der skulle gerne være åbent og det er også på den instilling jeg har kunnet løbe den i gang før. Jeg ved desværre ikke om det er med vacum:-( er det noget man kan kontrollere?
Tændrørene er ikke våde:-)
dec 2007
Tændrør kan godt drukne så de ikke giver gnister. Sidst mine gjorde det tørrede jeg dem med en gas-lodder
jul 2014
Tak for det, det må jeg lige prøve:-)
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
jul 2014
Det skal jeg lige ned og se efter
dec 2007
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 52
Som jeg læser det, så kan din starter køre rundt, men ikke rykke ud, og tage fat. Prøv at rens alle forbindelser, og især stel-forbindelse (Bare slib det, så det er rent metal)
Udskiftning af batteri