{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Afmontere øverste gaffelbro/tændingslås {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal have renoveret en tændingslås på en Yamaha R1 fra 98 da den driller når nøglen skal drejes.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at afmontere hele broen for synes det virker som den nemmeste måde at få de 2 knækbolte løs, hvis man kan stå rigtigt med det.

Mit spørgsmål er så, hvad skal man være opmærksom på ved afmonteringen og er der noget der kan drille?

Evt. nogen der har en guide til det?

På forhånd tak

Mvh. Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmontere øverste gaffelbro/tændingslås
  • #1   12. jul 2014 Jeg ville bruge en kronrørs løfter... Bare for at være sikker på noget ikke tager skade...

Ellers er det bare løsne bolte og møtrikker og så slå den af med en gummihammer..

• #2   12. jul 2014 Hej

Lad være med at løsne noget på den nederste, eller kan du godt løsne den øverst bro

Men mener da man kan tage tændingslåsen af ved at afmontere top kåben ved stellet og tage de 2 stik fra så trække kåben af

Under tændingslåsen sider der 2 skrue , hvis de er taget af kan du trække tændingslåsen af

Denne fremgangs måde bruger jeg på min fzs 1000. ( denkøre også med r1 gaffel og broer)

Mvh

• #3   12. jul 2014 Okay det vil jeg prøve, har desværre ikke sådan en kronrørsløfter så det må blive uden, vil prøve at afmontere topkåben! Det var bare for at man kunne komme ordentligt til de 2 knækbolte der holder låsen

Kommentér på:
Afmontere øverste gaffelbro/tændingslås

Annonce