Hakker ved acceleration {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Jeg har fået skiftet gaskabel og koblingskabel, og ikke andet. Men lige pludselig har min mc fået lyst til at gå dårligt. Den kan sagtens trække, men det er som om den mangler det sidste, og så hakker den når det sker. Ved opstart fra stillestående kan jeg nogle gange næsten gå i stå da den hakker så meget. Tænkte at det kunne være grundet koblingskabel, men når koblingen er sluppet helt fortsætter den med at hakke ved acceleration. Har ikke lust til at køre på maskinen hvis det kan skade den ydeligere, og er lidt på bar bund med hvad der kan være sket, karburator eller motor har ikke været skilt ad. Den lyder også lidt anderledes end før. En lidt mere karakteristisk tikken end før.
Håber i kan komme med nogle forslag til hvad der kan gøres inden den ryger til mekaniker, og en står regning:(
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 35
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Kan det tænkes at mekanikeren har skulle tage nogle skjolde af, da han skiftede kobling- og gaskabler? I så fald så kan det være at han skruet et eller andet elektrisk af og glemt at sætte det på igen - fx en stelforbindelse
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 35
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Er gaskablet strammet op, og har du skruet på chokerkabel?
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 35
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
På en 2-takts motor hedder det at den 4 takter. En 2-takt motor 4-takter næsten altid i tomgang. Nogle gange 6 eller 8 takter den endda. Men det er ligegyldigt for denne diskutionen.
Men som Jesper P siger, så kan det være bøvl med din choker, selvom det ikke burde give en så stor effekt.
Justering af gaskablet er ligegyldigt. Uanset hvordan gaskablet er monteret, så ændrer det ikke på benzinblandingen. Det ville kun ændre på tomgangen.
Jeg antager at du har flere karburatorer. Det ville være meget underligt, hvis alle karburatorer er blevet snasket til samtidig. Det lyder for mig som et tændingsproblem. I og med at du ikke har skruet noget fra hinanden, så vil jeg tro at du har en løs forbindelse et sted, som du er kommet til at skubbe til, da du skiftede gas- og koblingskabler.
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 35
En sidste ting. Da jeg skiftede koblingskabel, har koblingspunket siden været meget lille. Det kan være lidt svært at lave en glidende overgang fra at holde stille i et kryds da det er så småt. Jeg har haft skilt den lille mekanisme ad som gør man kan skifte gear. Der er nogle små lejere som glider ud af deres "skål" som så gør at den lille cylinder de sidder bag skubbes ud og derved trykker en stang ind i motoren... Jeg kan ikke lige se hvordan man skulle kunne gøre koblings punktet mindre, da det er cylinderen som skubber til stangen som gør det muligt at skifte gear.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 35
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 35
Hakker ved acceleration