{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Honda cbr f1 huricane problemer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Købte for nylig en ovennævnt mc og allerede på første tur umiddelbart efter en godt agressiv overhaling begynder den og tikke fra motoren. lyden minder om en lille kraftig fjeder som "tikker" ca midt i blokken foran. den starter fint men går muligvis en lille smule mere ujævnt.. Efter snak med kyndig person vælger jeg at skille den lidt ad så vi kan komme til - der er sat manuel knastkæde strammer på og den har jeg prøvet at løsne kontra møtrikken på og kunne stramme den næsten halv anden omgang med 2 fingre. startede den igen og lyden er uændret.. min egen teori (uden og vide ret meget om det) kan kæden ha været så slap at den måske er hoppet en enkelt tand? eller kan strammeren blive slidt/gået i stykker? har i evt andre bud på hvad det kan være? den har kørt 64.xxx km og kender tidligere ejer (kollega) som har kørt dagligt uden problemer..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda cbr f1 huricane problemer
  • #1   18. jun 2014 Ved du om knastkæden er skiftet? Den skiftede jeg på min egen F1, men det var mere en mekanisk støj ved bestemte omdrejninger.

• #2   19. jun 2014 Det er 100% knastkæde strammeren, men få skiftet knastkæde samtidigt.

• #3   19. jun 2014 Okay.. Men er strammeren ikke nærmest en gevind stang? Hvordan kan den larme lige pludselig? Og gå i stykker? Altså jeg kan ikke i mit lille hoved se hvad det er der kan lave lyden hvis det bare er en pind som presser lidt ned på en kæde men ved selvfølgelig heller ikke hvordan det hele virker.. Jeg frygter nok bare det værste smiley

• #4   19. jun 2014 Strammeren er olietryks styrret og sidder midt for bag på cylinder rækken, med et par bolte, de er ikke særligt gode, og pludseligt opstået fejl vil jeg tilskrive denne, det tager ikke langt tid at skifte men adgangen er mildt talt dårlig og den koster nogle 100kr, så jeg ville bestemt nøjes med at skifte denne først og se/høre om det hjælper. Den presser på en skinne der igen presser på kæden, det er på "bagsiden" af kæden og den skal virkelig være sløj for at den hopper en tand. Så bestil en ny og monter

• #5   19. jun 2014 Men min strammer er på et eller andet tidspunkt udskiftet med en manuel model med kontramøtrik.. Og mht pladsen kan jeg kun give ret - bare det og få fingrene derind er et problem..

• #6   19. jun 2014 Har lige taget strammeren af - og den ser ud som ny, så det kan ikke være den,.. så er der så kæden og det der sider imellem? kan mærke med en finger den der plade som strammeren skubber imod.. den sidder helt fast, det ved jeg ikke om den skal.. har taget køleren af så jeg kan få topdækslet af og kigge nærmere på kæden.. hvad kan jeg ellers gøre for og fejlfinde indtil jeg er nødt til og smide den til mekanikker smiley

• #7   23. jun 2014 Øhhmm, jammen har du prøvet at spænde strammeren? og hvad gjorde den så

Kommentér på:
Honda cbr f1 huricane problemer

Annonce