{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Mikael L
Mikael L
Tilmeldt:
16. sep 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Generator {{forumTopicSubject}}

Så er der pludselig bøvl med Zuki'en.
Var ude og køre en tur sammen med konen, og da vi er holdt ind til siden vil min gsxr1100 pludselig ikke starte. Der er ingen strøm. Hjem og rode lidt i det, konklusion den lader ikke. Så til spørgsmålet. Hvor nemt er det at hive sådan en generator af? Hvad trækker den inde bag ved, et det kæde eller tandhjul? Hvad med pakning? Kan man tage en generator fra en 750'er og sætte den på? Håber på nogle kloge svar:=) mvh Mikael.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.919
    #1   11. jun 2014 Start med at kontrollere din ensretter / spændingsregulator. Det er MEGET oftere den der ryger...

  • #2   11. jun 2014 Som Sajmon.... X10 større sandsynlighed. Skift den, bliv glad smiley

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #3   12. jun 2014 :Dså vil jeg da blive glad, men hvor sidder den henne? smiley

  • #4   12. jun 2014 Den sidder som regel oppe under eller ved siden af batteriet smiley 6 ledninger ud fra sådan en som regel hvor (vidst nok) 3 af dem går ned mod "generator" smiley

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #5   12. jun 2014 Okay. Og hvordan tjeker man at det er den der er stået af? Kan man måle direkte på generatoren for at sikre sig at den er ok?

  • #6   12. jun 2014 http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/47376-hans_henrik_hjoerring
    han har lavet en masse forskellige guides til dit og dat smiley Mener også han har en til hvordan du tjekker om ensretter er i orden! smiley


  • #8   12. jun 2014 Som sædvanlig klar med en herlig kommentar

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #9   13. jul 2014 Daws igen. Så har generatoren Været forbi en auto elektriker der kunne konstatere at den ikke fejlede noget. Den spyttede 15 amputeret ud.??? Mit batteri var til gengæld ikke så godt, så der kom et nyt på. Ud og rulle i den tro at alt var i orden. Turen endte dog med et afladet batteri og jeg måtte skubbe den i gang i 28 graders varme i fuld læderdress smiley Nu har jeg så prøvet at måle lidt frem og tilbage bare for at Gøre noget. På trods af at generatoren skulle Være i orden kan jeg ikke måle ret meget mere end 2.8 volt når motoren går med 6-8000 omdrejninger. I tomgang kan jeg ikke måle noget. Mht ampere kan jeg ikke måle noget. Har målt både for enden af ledningen ved stikket og på selve generatoren. Jeg skal skynde mig at sige at vi er langt væk fra mine spidskompetancer, men i optik fungere den generator ikke. Det skal siges at Hans Henrik fra Hjørring har ret i at ensretteren er indbygget i generatoren, og at den også skulle Være i orden men ved snart ikke. Gode råd modtages gerne. Mvh Mikael.

  • #10   13. jul 2014 Mikael, Ved ikke hvorfor ham mekkeren sagde at den spyttede ca 15 ampere ud?. Jeg ville gå ud fra at det vigtige i denne her situation faktisk er at generatoren spytter den rette mængde volt ud for at den overhovedet kan lade batteriet. Men ville da mene at hvis den kun lader 2.8 Volt ved 6-8K omdrejninger så er din generator da defekt.

  • #11   13. jul 2014 Men som mikael også siger er det ikke en af hans spidskompetencer smiley
    Hvordan måler du dig frem til de 2,8 volt Mikael?


  • #13   13. jul 2014 Vi er også glade for dig Hans Henrik!

  • #14   13. jul 2014 Hov Hov Hans Henrik :P. Normalt er jeg ikke tykhovedet, men vil dog godt indrømme at jeg indtil videre ikke kender vildt meget til MC elektronik, men forestillede mig det var meget som med biler. Derfor at jeg godt kunne regne ud at 2,8v slet ikke var nært nok til noget som helst.

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #15   13. jul 2014 Tak for alle input.
    Aze. Det er målt i stikket på ledningen fra generatoren. Ved tomgang er der ingenting at måle.


  • #16   13. jul 2014 hm hm

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #21   14. jul 2014 :)jo det må jeg sige. Det er super forklaret og illustreret, og mange tak for det. smiley Jeg tror dog at jeg har fundet ud af hvor katten ligger begravet smiley Jeg kom til at bemærke at Jeg syntes at generatoren ikke snurrer særligt hurtig rundt, derudover kunne jeg faktisk stoppe den ved at presse en finger mod akslen. Det regner jeg ikke med er meningen smiley Jeg hev generatoren af og kunne se at den havde revet tænderne på selve akslen. Så det forklare jo hvorfor el mekkeren sagde at den ikke fejlede noget, og jeg ikke kunne få den til at give strøm smiley Så jeg må nok ha fat i en anden generator smiley
    Mange tak til alle som har bidraget med gode råd og hjælp smiley


  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #22   15. jul 2014 Er der nogen der er bekendt med et sted på nettet hvor man kan finde de rette stumper til sin motor, hvis man har motor nummeret at gå ud fra? Jeg mistænker min generator for at være fra en anden model smiley Det virker som om at akslen fra generatoren ikke har været helt så langt inde som den skulle, men den var spændt så langt ind som den kunne komme. Det var kun den yderste 1-1.5 mm af strålerne der var raspede, ud af 6-7 mm.

  • #23   17. jul 2014 Mikael L: Kan så også forklarer hvorfor at de er raspede hvis at der ikke har været fuld kontakt over hele "strålerne". Ergo at "kræfterne" er overført på et mindre stykke og så over tid er den "tikket" over mere end en gang og så er det blevet værre og værre

  • Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #24   22. jul 2014 Ja. Det hele giver pludselig mening.:-)

Kommentér på:
Generator

Annonce