CB750 DOCH 1981, Koldt forrør {{forumTopicSubject}}
Hej garvede eksperter.
Har netop anskaffet mig en fantastisk dame med sjæl og charme. Hun lader sig køle af luften og drikker kun af karburatore.
Min udfordring:
Forrøret på cylinder 2 bliver ikke varmt under drift. Det er ikke et elektrisk problem. Tændrøret bliver sort/brunt som de gamle Yamaha 4 gear men lige lovlig meget olie i benzinen. Tændspoler er nye og har byttet tændrør og hætter fra 2 til 3. Forrør på cylinder 1 bliver heller ikke lige så varmt som 3 & 4, så her må være drift på, omend ikke meget.
Jeg har læst og googlet og er ude i det er ventilerne der er udfordringen. Har også læst det måske kunne være karburatoren der ikke er kaliberet ordentligt.
Har I nogle bud, eller andre indspark, så jeg kan få ludt kræfter tilbage igen
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
hvis de rør ikke er nye, så ville jeg starte med at give den nye tændrør .
mvh
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 10
fx skiftede jeg tændrør fra cylinder 4 til 2. Det fra cylinder 2 kom i cylinder 4, kørte i 5 min. Kiggede på det igen, efter maskinen var kølet af, og så var det flot igen. Det der tidligere havde siddet i cyli der 4 som var sat i cylinder 2, var sodet til.
Tak for input med justering af karburatoren. Må lige forbi en med udstyret.
Men ved første umiddelbar symtom forklaring, mener I ikke det er ventilerne?
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 338
Check om svømmerventil sidder fast så der ikke kommer benz til karb.
Synkroniser de fire karbs.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 10
En tur på 5 km små snoede landeveje (hastighed maks 60 km/t), får jeg brænd mærker på hånden ved forrør 3&4 mens 2 er varm men jeg kan sagtens holde om det. Forrør 1 er også for varmt at holde om, dog ikke lige så varmt som 3&4.
Tak for info. Jeg kigger karburatoren efter i weekenden.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.026
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 10
Løsningen var en synkronisering af carb.
Det viste sig at justeringsskruen som justerer 1og2 med 3og4 havde ødelagt gevinst lige præcis i det område hvor de skulle synkroniseres samtidig med de individuel også skulle synes.
Den kører bedre nu dog synes jeg stadig ikke den er på toppen. Sidste løsning må være rullefelt
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 10
CB750 DOCH 1981, Koldt forrør