{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

CB750 DOCH 1981, Koldt forrør {{forumTopicSubject}}

Hej garvede eksperter.
Har netop anskaffet mig en fantastisk dame med sjæl og charme. Hun lader sig køle af luften og drikker kun af karburatore.

Min udfordring:
Forrøret på cylinder 2 bliver ikke varmt under drift. Det er ikke et elektrisk problem. Tændrøret bliver sort/brunt som de gamle Yamaha 4 gear men lige lovlig meget olie i benzinen. Tændspoler er nye og har byttet tændrør og hætter fra 2 til 3. Forrør på cylinder 1 bliver heller ikke lige så varmt som 3 & 4, så her må være drift på, omend ikke meget.

Jeg har læst og googlet og er ude i det er ventilerne der er udfordringen. Har også læst det måske kunne være karburatoren der ikke er kaliberet ordentligt.

Har I nogle bud, eller andre indspark, så jeg kan få ludt kræfter tilbage igen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB750 DOCH 1981, Koldt forrør
  • #1   10. jun 2014 Jeg ville helt klart starte med få syncroniseret karburatorene..

• #2   10. jun 2014 uanset hvad.

hvis de rør ikke er nye, så ville jeg starte med at give den nye tændrør .

mvh

• #3   10. jun 2014 Tændrør, tændkabler, tændrørshætter og tændspoler er nye og tjekket og tip top funktion.

fx skiftede jeg tændrør fra cylinder 4 til 2. Det fra cylinder 2 kom i cylinder 4, kørte i 5 min. Kiggede på det igen, efter maskinen var kølet af, og så var det flot igen. Det der tidligere havde siddet i cyli der 4 som var sat i cylinder 2, var sodet til.

Tak for input med justering af karburatoren. Må lige forbi en med udstyret.

Men ved første umiddelbar symtom forklaring, mener I ikke det er ventilerne?

• #4   11. jun 2014 Bliver forrør #2 koldere end de andre eller er det HELT koldt som i at 2eren slet ikke tænder ?
    Check om svømmerventil sidder fast så der ikke kommer benz til karb.
    Synkroniser de fire karbs.

• #5   11. jun 2014 Forrør 2 er helt koldt, hvis omdr ikke kommer over ca 3000.

En tur på 5 km små snoede landeveje (hastighed maks 60 km/t), får jeg brænd mærker på hånden ved forrør 3&4 mens 2 er varm men jeg kan sagtens holde om det. Forrør 1 er også for varmt at holde om, dog ikke lige så varmt som 3&4.

Tak for info. Jeg kigger karburatoren efter i weekenden.

• #6   15. okt 2017 Hej Allan. Hvad blev læsningen på dit problem. Jeg har selv samme problem på cylinder nr. 2. Det bliver dog varmt, men ikke så hurtigt som de andre. Mistænker en synkronisering og evt forkert blanding .

• #7   16. okt 2017 Hej Jacob.

Løsningen var en synkronisering af carb.

Det viste sig at justeringsskruen som justerer 1og2 med 3og4 havde ødelagt gevinst lige præcis i det område hvor de skulle synkroniseres samtidig med de individuel også skulle synes.

Den kører bedre nu dog synes jeg stadig ikke den er på toppen. Sidste løsning må være rullefelt

• #9   16. okt 2017 Købte en gl1100 og gik igangværende her.

Kommentér på:
CB750 DOCH 1981, Koldt forrør

Annonce