1.008 visninger
|
Oprettet:
Upgrade kobling i ZX12 driller {{forumTopicSubject}}
Jeg har en ZX12 2003 i min racerbil. Lotus kitcar.
Sidste år monterede jeg en ny kobling efter den gamle gav op efter 4 år.
Den nye holdt 3 timer.
Her er tale om en Barnett upgrade kobling.
Så noget gør jeg galt.
Kører samme 10/50 olie som altid.
Nogen eksperter?
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 28
Den kører i øvrigt med tørsump så der er mindre olie i bundkarret.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 28
Hvor har vi den henne?
Motoren har kørt 4 år nu med fuld gas. MED tørsump.
Pladerne lå ikke i olie inden.
Ka godt se problemet med at de er tørre inden.
Sættet var komplet med plader, fjedre osv..
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Hvis de kører i et motor setup med tørsump, ville jeg som andre skriver - overveje en ekstra dyse der sørger for at holde pladerne "smurt" under drift. Eller i det mindste sikre mig at de bliver smurt nok af retur olien fra motoren....
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
der er ikke standard oliedyse peget mod koblingen da olien automatisk kommer dertil via oliebadet !
eventuelt benyt oliereturen fra tørsumpen , må kunne gøre tricket rigeligt med en stikvej / en droslet afgang dertil
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 28
Tak for indspark.
Upgrade kobling i ZX12 driller