2.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Honda vt500C koger!!!!!! Honda vt500C koger!!!!!!

Hej.
Har en VT500C fra 85 som har fået skiftet begge toppakninger, men har et problem når man kører mere end ca 80 km/t i mere end 10-15 min begynder den og koge og bruge af vandet? Hvis du holder den under 80 er der intet.
Hvad pokker kan der være galt? Sprunget toppakning igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda vt500C koger!!!!!!
  • #1   25. maj 2014 ja det kunne det være.

men
    har du tjekket om din termostat åbner som den skal .

og om din vandpumpe virker .

bliver den hård i slangerne ( tryk )

mvh

mvh

• #2   25. maj 2014 Vil mere vand pumpe og termostat er som det skal være da jeg kan køre 40-50km uden problemer bare jeg holder mig under 80-90 km/t.

Men over det bliver den så varm bare på et par km at det damper ud af overløbsslangen.

• #3   25. maj 2014 hvilken kølervæske har du på .

og er det blandet i rette forhold..

men ja , det kan også være en pakning .

mvh

• #4   25. maj 2014 Pt er der kun rent vand

• #5   25. maj 2014 så ville jeg helt klart .

købe noget kølervæske og i det rette blandings forhold, og prøve med det, inden du begynder at male fanden på vægen, da den væske har indvirkning på bla koge punktet .

mvh

• #6   25. maj 2014 Måske du skal prøve at rense systemet igennem og være sikker du har udluftet ordenligt inden du kører.

• #7   25. maj 2014 Udluftet ordentligt?

• #8   25. maj 2014 Det burde vel kun være bedre med rent vand da det burde køle bedre.

• #9   25. maj 2014 kølervæsken øger kogepunktet, så nej rent vand er ikke godt.

• #10   25. maj 2014 Der kommer jo luft i systemet når man har haft tappet vandet af. Om du bruger køle væske i vandet eller ej betyder ikke noget for kølingen. Kølevæske hæver ikke kogepunktet betydeligt , det korrosionssikrer, frostsikrer og smører bevægelige dele i systemet. Det er trykket i systemet der sørger for at hæve kogepunktet.

Mem det lyder som om du har luft i systemet. Måske en dårlig eller stoppet køler?

• #11   25. maj 2014 Ole vi er så uenige.

jeg har haft så ,mange problemer med at min mc blev for varm, med det nye væske, som har ry for at lede varmen beder væk end mange ander kølevæsker, der har jeg nu ABSOLUT ingen problemer mere, den stå midt på uret nu, hvor den før kravlet op i det røde fældt.

så jo kølevæske har også den egenskab at det køler ( leder varmen væk i køleren) beder end vand .

smiley :)

mvh

• #12   25. maj 2014 Vi behøver ikke diskutere religion.. smiley

En mc skal kunne køle sig ned uanset om du har kølevæske blandet med vand eller rent vand.
    Kan den ikke det, har du et problem et andet sted.

• #13   25. maj 2014 hmm .

jeg diskuterer ikke.

jeg oplyser dig om faks, da jeg lige har skiftet, til andet kølervæske, og der nu ingen problem er mere.

men ok, du har da ret, jeg behøver da ikke overbevise dig hvis du ikke gider at høre,hvad jeg fortæller dig.
    vi lader den ligge, du køre på vand. ( hvilket mange gør, bla nogle af dem der kører på bane, og det sker der ikke noget ved, bare de rust beskytter engang i mellem , . . . men det betyder ikke at den køle lige så godt som en med væske, ) dem på bane køre sjælent i kø eller holder længe for rødt lys .

mvh

• #14   25. maj 2014 Jeg kører ikke på vand, men jeg påstår bare at hans problem ikke ligger i at han gør.. smiley

Jeg vil altid blande, men der er ikke nogen grund til at lade overtro gå ind i det.

• #15   25. maj 2014 hmm.

du bliver ved med dit overtro snak..

det er faks .

ethylenglycol, HOCH2CH2OH, 1-2-ethandiol, farveløs, giftig væske, kogepunkt 197,2 °C. Ethylenglycol er blandbar med vand og anvendes bl.a. som antifrostvæske til biler (en 40% vandig opløsning fryser ved —24 °C). Stoffet anvendes endvidere som udgangsstof ved fremstilling af opløsningsmidler (fx cellosolve) og polymerer (fx polyestere). Ethylenglycol fremstilles ved addition af vand til ethylenoxid.

http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Kemi/Acykliske_forbindelser/ethylenglycol

Kommentér på:
Honda vt500C koger!!!!!!

Annonce