1.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

HJÆLP ! KÆDE TANDHJUL !! HJÆLP ! KÆDE TANDHJUL !!

Hvem ved hvor jeg kan få lavet et 530 tandhjul der passer på en min 1999 Suzuki GSXR fælg, den køre normalt med 525 kæde ?
Hvis der er en derude der kan gi mig et specifik sted, addresse eller link til hjemmeside, så reder I/du sku min dag...

PFT
NEX

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ! KÆDE TANDHJUL !!
  • #1   4. aug 2006 Hej..

Sådan en? : (link fjernet)

• #2   4. aug 2006 Godt være jeg spørger dumt, men hvorfor skifte op i størelse ??
    MVH Koma som ikke fatter en skid.. "slet ikke så tidligt på dagen" (o;

• #3   4. aug 2006 hvis du skifter til større bag vil den blive hurtiger i optræk? eller er det mig som er helt fra den??? dog mister den vist noget på stoppen...

• #4   10. aug 2006 -intet med optræk at gøre... Det er kun antallet af tænder der afgør dette.. 525 til 530, fordi motoren der trækker GSX-R 600 fælgen, er en gammel Kawa Z 1000, som normalt kører med 630 kæde ( model mejetærsker ), forreste tandhjul passer dermed kun til 630 kæde...Men man monterer så et specielt fortandhjul som passer til 530 kæde og som rykker kædelinien et par centimeter ud. Dermed er der plads til den bredere fælg og dæk. Derfor 530 kæde og derfor tandhjul til 530 kæde og Suzuki´en kører 525 kæde...Det er samme led længde men ikke bredde / dybde som 530. 520 er mindre på alle mål, 630 håbløst forældet. Så 530 kæde passer til nød på 525 tandhjul, men ikke omvendt...

. Men ellers: flere tænder på bagtandhjul = hurtigere acceleration og lavere topfart, medmindre cyklen er "overgearet", så den efter omgearing kan trække ud til rødt felt. Det omvendte er gældende foran, dvs færre tænder, hurtigere acc.... osv. Og så det hele omvendt, gir modsatte resultat...!!!!!!!!????

Kommentér på:
HJÆLP ! KÆDE TANDHJUL !!

Annonce