709 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
RF 900 - Skift af positions-pære RF 900 - Skift af positions-pære
Hej
Jeg har købt diode-pære til positionslyset i forlygten. Nu er spørgsmålet hvordan man kommer ind til pæren. Jeg har prøvet at fjerne H4-pæren for at komme den vej ind til pos. pæren, men det er umuligt pga. for lille hul i parabolen og for stor afstand ind til pæren.
Hvordan gør jeg? Skal jeg have skilt hele kåben, eller hvordan?
Mvh. Christian
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Andet vil da være unaturligt, som du beskriver det...
Positionslyset sidder tit i en gummifatning i parabolen... som let kan lirkes baglæns ud.
mvh Offslow
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 32
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
Var faktisk ved at gøre det samme op min RF 600 for 14 dage siden... tror sgu at man skal have forlygten af for at komme til den ... JA det er rigtigt, man kan som jeg ser det ikke komme til på andre måder ...
I instruktionsbogen er det ikke beskrives, hvorman man lige netop skifter denne pære, men der er en beskrivelse af alle de andre ....
Så jeg opgav på forhånd ...
Kører du forresten med den originale termostat .. jeg har skiftet til en anden, og den bliver derved noget varmere ...
feb 2006
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 55
Termostaten er ikke udskiftet, men jeg har monteret gaffatape på den øverste halvdel af køleren. Det virker ok. Hvor meget har du givet for termostaten? Hvilken model er den fra?
Mvh. Christian
feb 2006
Passer perfekt .. er på 82 grader og med 1 flow-hul modsat den originale på 76,5 grader og 5 flow-huller ...
reservedelsnr. 221.305 i mc-nøglen 2006 ..
Du kan lige give en melding, hvis du finder en nem løsning med positions-pæren ...:-)
feb 2006
feb 2006
Cirka hvor langt op når kølevandsmåleren på din RF'er? Min kan snige sig op lidt over første streg.
Måske roder jeg med positionslys på søndag, men jeg giver en melding, når løsningen foreligger.
Mvh. Christian
feb 2006
ligger fra "ca. 2 over nederste streg" til "omkring streg nr. 2, svarende til kl. 8" ...
blier ca. 7-8 grader varmere end med den anden samt hurtigere varmt ... kan desuden anbefale en olietemperaturtermometer ... se min profil ... så kan man se, hvornår olien/motoren er rigtig driftsvarm .. gav 20 euro for den ved louis.de - alle pengene værd ...
Du må gerne give en melding på det med pæren ...
feb 2006
Men sådan kommer du ind til positionslyset:
1. Fjern forreste blinklys.
2. Fjern spejle.
3. Afmontér stik til forlygten.
4. Fjern 2 umbracho-skruer i hver side af forreste del af kåben.
5. Fjern én skrue i hver side inde ved forlygten.
Nu er forreste del af kåben løs.
6. Forlygtens afmonteres fra kåbe-delen med 4 skruer.
7. Skift pos. pære og saml i baglæns rækkefølge.
Mvh. Christian
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 167
Har selv været i samme problem vedr. positions lyspæren, tog forreste del af kåben af (+spejle, visir), og kunne godt komme til uden at afmontere selve forlygten. lidt bøvlet lavet af Suzuki.
Ang. termostaten står der i rep. håndbogen, at der konstant skal være et "flow" dvs. gennemstrømning af kølevand i kølesystemet (altså også gennem køleren) problemet i RF modellerne er de 5 huller, samt den store køler, med stor køleoverflade. selve termostatens arbejds temp. (åbner v/ 76,5 grader) har altså i dette tilfælde mindre med sagens problem at gøre. gør evt. som Michael, skift til én med færre flow-huller eller dæk en del af køleren af (bør være nederste del pga. blæserens placering)..
Mvh. Allan
RF 900 - Skift af positions-pære