709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

RF 900 - Skift af positions-pære RF 900 - Skift af positions-pære

Hej

Jeg har købt diode-pære til positionslyset i forlygten. Nu er spørgsmålet hvordan man kommer ind til pæren. Jeg har prøvet at fjerne H4-pæren for at komme den vej ind til pos. pæren, men det er umuligt pga. for lille hul i parabolen og for stor afstand ind til pæren.

Hvordan gør jeg? Skal jeg have skilt hele kåben, eller hvordan?

Mvh. Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RF 900 - Skift af positions-pære
  • #1   3. aug 2006 Mon ikke den kan trækkes baglæns ud af parabolen?

Andet vil da være unaturligt, som du beskriver det...
    Positionslyset sidder tit i en gummifatning i parabolen... som let kan lirkes baglæns ud.

mvh Offslow

• #2   3. aug 2006 Jeg har haft en RF600. og der sad den lille pære nede under lygten. ved ikke om det er det samme på 900, håber du finder den.

• #3   3. aug 2006 Hejsa

Var faktisk ved at gøre det samme op min RF 600 for 14 dage siden... tror sgu at man skal have forlygten af for at komme til den ... JA det er rigtigt, man kan som jeg ser det ikke komme til på andre måder ...

I instruktionsbogen er det ikke beskrives, hvorman man lige netop skifter denne pære, men der er en beskrivelse af alle de andre ....

Så jeg opgav på forhånd ...

Kører du forresten med den originale termostat .. jeg har skiftet til en anden, og den bliver derved noget varmere ...

• #4   3. aug 2006 Man kan ikke komme til pæren nede fra, idet den sidder "inde i" forlygten i en fatning

• #5   3. aug 2006 Michael (Skive): Jeg har sgu lige fået 10 mm diode-pærer hjem og er spændt på, om de matcher xenon-lyset fra H4-pæren. De skulle være ret kraftige, men uha, det lyder kompliceret at skille fordelen ad for at skifte pære. Jeg tror jeg vil prøve om det kan lade sig gøre.

Termostaten er ikke udskiftet, men jeg har monteret gaffatape på den øverste halvdel af køleren. Det virker ok. Hvor meget har du givet for termostaten? Hvilken model er den fra?

Mvh. Christian

• #6   4. aug 2006 Jeg gav 147 kr. for den .. termostat til en FZR 600

Passer perfekt .. er på 82 grader og med 1 flow-hul modsat den originale på 76,5 grader og 5 flow-huller ...

reservedelsnr. 221.305 i mc-nøglen 2006 ..

Du kan lige give en melding, hvis du finder en nem løsning med positions-pæren ...:-)

• #7   4. aug 2006 NB! Du må ALDRIG dække din køler til ved blæseren...

• #8   4. aug 2006 Michael: Tak for reservedelsnr. Jeg bestiller en termostat i morgen. Det er for billigt til at lade være.

Cirka hvor langt op når kølevandsmåleren på din RF'er? Min kan snige sig op lidt over første streg.

Måske roder jeg med positionslys på søndag, men jeg giver en melding, når løsningen foreligger.

Mvh. Christian

• #9   6. aug 2006 Christian S: Jeg har selv kørt ca. 2.300 km med termostaten i år og det fungerer fint ...

ligger fra "ca. 2 over nederste streg" til "omkring streg nr. 2, svarende til kl. 8" ...

blier ca. 7-8 grader varmere end med den anden samt hurtigere varmt ... kan desuden anbefale en olietemperaturtermometer ... se min profil ... så kan man se, hvornår olien/motoren er rigtig driftsvarm .. gav 20 euro for den ved louis.de - alle pengene værd ...

Du må gerne give en melding på det med pæren ...

• #10   6. aug 2006 Michael: Så har jeg skilt forenden ad og samlet den igen. Jeg prøvede at montere en 10 mm diodepære i positionslyset, men diodepæren lyser kun lige frem, så det duede ikke. Der var næsten intet lys i parabolen, så i med den gamle pære igen.

Men sådan kommer du ind til positionslyset:
    1. Fjern forreste blinklys.
    2. Fjern spejle.
    3. Afmontér stik til forlygten.
    4. Fjern 2 umbracho-skruer i hver side af forreste del af kåben.
    5. Fjern én skrue i hver side inde ved forlygten.

Nu er forreste del af kåben løs.

6. Forlygtens afmonteres fra kåbe-delen med 4 skruer.
    7. Skift pos. pære og saml i baglæns rækkefølge.

Mvh. Christian

• #11   8. aug 2006 Hej Christian (m.fl.).

Har selv været i samme problem vedr. positions lyspæren, tog forreste del af kåben af (+spejle, visir), og kunne godt komme til uden at afmontere selve forlygten. lidt bøvlet lavet af Suzuki.
    Ang. termostaten står der i rep. håndbogen, at der konstant skal være et "flow" dvs. gennemstrømning af kølevand i kølesystemet (altså også gennem køleren) problemet i RF modellerne er de 5 huller, samt den store køler, med stor køleoverflade. selve termostatens arbejds temp. (åbner v/ 76,5 grader) har altså i dette tilfælde mindre med sagens problem at gøre. gør evt. som Michael, skift til én med færre flow-huller eller dæk en del af køleren af (bør være nederste del pga. blæserens placering)..
    Mvh. Allan

Kommentér på:
RF 900 - Skift af positions-pære

Annonce