3.764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Skift af stempelringe Skift af stempelringe

Jeg har fået købt mig en GSX 600 F fra 97, og der skal skiftes stempelringe på cylinder 2, men hvor svært er det for en hobbymekaniker som mig, eller er der nogen som kender nogen i Sønderborg og omegn der evt kan gøre dette mod betaling. Overvejer at skifte på alle da jeg alligevel er igang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af stempelringe
  • #1   5. maj 2014 Hvordan ved du at det er stempelringene det skal skiftes ??

• #2   5. maj 2014 Manglende kompression på cylinder 2 og kommer man lidt olie ned til stemplet, så kommer kompressionen igen.

• #3   5. maj 2014 Ok

• #4   5. maj 2014 Hvis du har hænderne skruet rigtigt på og med en haynes manual, burde du sagtens kunne finde ud af det.
    Men gør dig selv en tjeneste og skift ringene på alle 4 propper når du alligevel har den skildt ad.

• #6   5. maj 2014 Har man tid nok, så er det nemt nok at gøre.
    Havde selv min skilt af i vinters, der målte jeg stempelringene, de var fint indenfor målene.
    når så hele skidtet blev samlet, så lapper den bare olie i sig nu, så skift alle 4 når det alligevel er hevet fra hinanden, ellers koster det bare en toppakning og bundpakning igen :).

Men som sagt, har du en manual og noget standard værktøj, så burde du sagtens kunne ordne det selv, det er ikke værre end en knallert, der er bare 4 af dem smiley

• #7   5. maj 2014 Når nu dyret bliver revet fra hinanden, så læg cylinderblok og top til cylinderservice og planslibning, og benyt så ventetiden til at organere noget ordentligt værktøj, så du kan klemme de nye ringe ordentligt sammen når de skal med stemplerne op i de friskhonede cylindre. Bestil nye 1.overstørrelse stempler og ringe med det samme!!!

Og glem lige de nemme løsninger - der er ingen grund til ikke at gøre det her ordentligt

• #9   6. maj 2014 Man lære meget mere ved at lave motoren, fremfor bare at hive den ud og sætte en anden i :), det er da også lidt penge værd.
    Men hvis man ser økonomisk på det, så kan det ikke ret tit betale sig at lave cylinder og sådan noget, så er det billigere bare at kaste en brugt motor i.

• #10   7. maj 2014 Det koster 1400kr for stempelringe og 1200kr for komplet pakningssæt, så den bliver bare renoveret.. Og så har man da også et fint projekt at gå igang med.. Og så ved man at det spiller.. Så mangler jeg kun at få flowtestet topstykket.. smiley

• #11   7. maj 2014 Der er med sikkerhed ikke økonomi i at renovere maskinen, men det er en meget værdifuld process!

• #12   7. maj 2014 Så ved man at det virker.. Og så kan den jo klare sig et par år igen.. ?? Og regner man sin arbejdsløn ind så kan det ikke betale sig, men at gå og rode med motor et par timer hver aften i stedet for at sidde foran tossekassen, det er da hyggeligt.. ??

• #13   23. nov 2014 Hej Jørn
    Jeg har samme problem med min gsx600 f fra 1996.
    Fik du skiftet alle ringe osv uden problemer??
    M

• #14   23. nov 2014 Ja det gjorde jeg.. Det var jo meget ligetil.. Det tog en weekend.. ????

• #15   23. nov 2014 Læglige mærke til at det stadig er en god process at gennemgå, men det svarer sig næppe!

Kommentér på:
Skift af stempelringe

Annonce