406 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Newtronic Ignition CKT-SU1 Newtronic Ignition CKT-SU1

Er her muligvis nogen som har et indgående kendskab til ovenstående tænding... Den sidder på min Suzuki GS750 men den driller i tide og utide, pænt sagt....

Problemet lige nu ligger i den til tider gør at mc kun starter på 2 cylindre, så kan man "pille" lidt ved styreboksen til tændingen så kommer den på alle 4.... når man så kører så kan den finde på at sætte ud ved omkring 5,500-6000omd med det resultat at den jo naturligvis ikke er specielt sjov at køre på.. smiley

Så hvis nogen har godt kendskab til den type tænding evt hvad der kan være af svagheder i den, så modtager jeg gerne feedback fra dig/jer.
Evt en som kan hjælpe med at få det tjekket igennem, evt hjælpe med at montere en komplet ny tænding af samme type ( da jeg overvejer at bestille en ny )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Newtronic Ignition CKT-SU1
  • #1   28. apr 2014 Hvis cylinderene starter når du piller lidt ved kablerne, så lyder det da som nogle løse forbindelser? Hvis det er tilfældet, så er det vel bare igang med lodekolben? smiley

• #2   28. apr 2014 Efter hvad jeg lige kan huske, så er der et stik i selve boksen. Start med at rense det.... Eller koster et nyt sæt vel ikke ret meget mere end 1000,-

• #3   28. apr 2014 Find ud af hvilke cylindre der ikke køre. ..
    Kan jo nemt være tændspole relateret istedet

• #4   28. apr 2014 Ronni det ved jeg allerede, det er de 2 midterste og tændspoler er udelukket med 100% sikkerhed....
    Ny tændingssæt er under overvejelse, hvis ikke hele motoren bliver skiftet med en anden smiley
    Det skal lige siges at jeg her i eftermiddag/aften har lavet nyt ledningsnet fra tændspoler til styreboks( til tændingen) for at se om det var der det var galt men det er det ikke, men til gengæld så starter den nu fint på alle 4 cylindre, men vil ik gå mere end til 6000omd så sætter den ud.... Så nu er jeg ved at forlades til at tro karburatorerne måske er lidt snavset....Så den simpelthen ikke får benz nok... ret mig endelig hvis jeg tager fejl...

• #5   29. apr 2014 Check lige batteriet og ensretteren - eller med andre ord at strømmen er stabil.

• #6   29. apr 2014 Tjek lige om den laver overspænding. .

• #7   29. apr 2014 Spændingen måler jeg på i eftermiddag når jeg kommer hjem.

Til gengæld har jeg haft tændrørerne oppe og kan se den kører magert på 1 cylinder ( tændrører er meget lys på cylinder 3 ) og jeg prøvede imens den stod i tomgang at mærke på forrørerne og der kunne jeg mærke at netop cylinder 3 ikke bliver nær så varm som de 3 andre rør.

Kommentér på:
Newtronic Ignition CKT-SU1

Annonce