Newtronic Ignition CKT-SU1 Newtronic Ignition CKT-SU1
Er her muligvis nogen som har et indgående kendskab til ovenstående tænding... Den sidder på min Suzuki GS750 men den driller i tide og utide, pænt sagt....
Problemet lige nu ligger i den til tider gør at mc kun starter på 2 cylindre, så kan man "pille" lidt ved styreboksen til tændingen så kommer den på alle 4.... når man så kører så kan den finde på at sætte ud ved omkring 5,500-6000omd med det resultat at den jo naturligvis ikke er specielt sjov at køre på..
Så hvis nogen har godt kendskab til den type tænding evt hvad der kan være af svagheder i den, så modtager jeg gerne feedback fra dig/jer.
Evt en som kan hjælpe med at få det tjekket igennem, evt hjælpe med at montere en komplet ny tænding af samme type ( da jeg overvejer at bestille en ny )
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Kan jo nemt være tændspole relateret istedet
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
Ny tændingssæt er under overvejelse, hvis ikke hele motoren bliver skiftet med en anden
Det skal lige siges at jeg her i eftermiddag/aften har lavet nyt ledningsnet fra tændspoler til styreboks( til tændingen) for at se om det var der det var galt men det er det ikke, men til gengæld så starter den nu fint på alle 4 cylindre, men vil ik gå mere end til 6000omd så sætter den ud.... Så nu er jeg ved at forlades til at tro karburatorerne måske er lidt snavset....Så den simpelthen ikke får benz nok... ret mig endelig hvis jeg tager fejl...
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 27
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
Til gengæld har jeg haft tændrørerne oppe og kan se den kører magert på 1 cylinder ( tændrører er meget lys på cylinder 3 ) og jeg prøvede imens den stod i tomgang at mærke på forrørerne og der kunne jeg mærke at netop cylinder 3 ikke bliver nær så varm som de 3 andre rør.
Newtronic Ignition CKT-SU1