{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38

Hjælææælp! strømføring {{forumTopicSubject}}

Hej MG,

Jeg har et kæmpe problem. Min ombyggede Suzuki gs750 fra 1977 vil ikke starte. Det er helt klart noget med strømføringen at gøre. Når jeg drejer nøglen tænder alt lys både i display og hvor det nu skal, men når jeg så trykker på en hvilken som helst knap, går alt amok. Hvis jeg trykker på starter knappen, slukker alt lys i displayet, hvis jeg sætter lang lys på blinker displayet osv osv.

Jeg kørte en tur for 14 dage siden, og der var ikke noget, men nu er den gået helt kold. Jeg har selv ombygget den men har ikke forstand på denne del.

Hvis der er nogen herinde der bor i nærkeden af København eller kender nogen der gør, som kan hjælpe mig. Jeg giver gerne en skilding så vil jeg meget gerne høre fra jer? Jeg har ikke så mange muligheder for at flytte den så det ville være super hvis i kunne komme til mig.

mvh
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælææælp! strømføring
  • carsten K
    carsten K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #1   23. apr 2014 Er der strøm på batteriet? Hvis der er så kontroller stelforbindelse.

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#2   23. apr 2014 Hej Carsten,

Tak for dit svar.

Jeg går ud fra at der er masser af strøm, da både lys og display blinker og lyser fint derudaf.

Hvordan kontrollere jeg om der er stelforbindelse? Bør der være forbindelse eller ikke?

• #3   23. apr 2014 Når du prøver at starte den klikker den så helt vildt?

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#4   23. apr 2014 Når jeg trykker på start knappen, slukker alt lys i displayet, men ellers siger den ikke noget. Hvis jeg fex trykker på hornet klikker den en enkelt gang, men ellers siger den ikke noget. Det har også altid virket.

• #5   23. apr 2014 Prøv lige at sæt et sæt start kabler på den via en diesel bil... Kunne godt være batteriet... Så er det ihvertfald udelukket

• #6   23. apr 2014 Diesel bil... hvad dælen skulle forskellen være på ladeanlæget fra en Diesel til en Benzin ? smiley

Startkabler på fra en hvilken som helst bil/mc/batteri, hjælper det så er dit batteri dårligt.

Ellers prøv at sæt et startkabel fra minus på dit batteri også på noget rent metal på cyklen (motoren eller stellet) hjælper det, så er det din stelledning der er dårlig et sted.

• #7   23. apr 2014 Diesel biler har et kraftigere batteri da de ikke bruger batteriet på samme måde som en benzin bil... Men ja en benzin bil ka da sagtens klare jobbet

• #8   23. apr 2014 Ja det lyder som et defekt batteri

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#9   23. apr 2014 Ok, Jeg kan prøve det med batteriet.

Men kan i forklare mig hvordan det kan være batteriet, når der er lys på alle lygter og i displayet?

• #10   23. apr 2014 Fordi at selvom dit batteri kan lyse lygter op, så betyder det ikke at der er strøm nok til at kunne starte...

• #11   23. apr 2014 Batteri, dårlig stel eller defekt starter relæ..... en af de 3 ting er det formentligt...

Start med startkabler på dit batteri eller skift det ud med nyt hvis du har et og prøv så igen... hvis det ik virker, Så prøv at find dig et godt tykt kabel gerne 4-6 kvadrat og lav en ny stel forbindelse fra - (minus) på batteriet til stellet eller motoren, bare et sted hvor der er rent og gerne ingen maling.
    Hvis det heller ikke virker er det formentlig dit starter relæ... men igen sådan en GS´er kan lave uhyggeligt meget vrøvl... har lige haft en slåskamp med min i påsken ( GS750´er årg 77 med bigbore kit ) der ikke ville starte på alle 4 cylindre... det var styringen til den elektroniske tænding (eftermonteret) der lige skulle pilles lidt i så kom den igen smiley

Men go fornøjelse med fejl søgningen... der findes nogle rigtig gode engelske forums for gs ejere....

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#12   24. apr 2014 Mange tak for svarene, jeg må igang med at fejlfinde smiley

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2012

#13   27. apr 2014 Hej igen,

Jeg prøvede med starterkabel, og den starter fint og kører som en drøm smiley men den vil ikke starte uden kabel. Kan et nyt batteri fikse problemet? Eller kan jeg bare lade det eksisterende op?

• #14   27. apr 2014 batteriet er nok dødt, men det er gratis at prøve at lade det op smiley

Men når du så har fået et nyt batteri på, så check spændingen på batteriet når maskinen kører, den skal ligge over 14, ellers har du også et problem med din ensretter eller generator, typisk så er det ensretteren der går til på motorcykler.

• #15   27. apr 2014 batterispændingen i startet tilstand skal ikke ligge på mere end som imellem 13,2 og 13,9V OVER det så er ensretteren formentlig futtet af, ellers også har du en ekstrem god generator smiley Ud over det hvis du kører med det originale ladesystem på din GS750´er så vil dit batteri blive afladet ligeså stille hvis du er typen der bare "tuller" rundt, den skal ha nogle omd for at lade ordentligt, skide irreterende men man vænner sig til lige at smide en lader på i ny og næ....

Men tilbage til dit problem.... hvis den starter fint med kabler, men ikke uden, så kan du prøve at lade batteriet op, men jeg vil næsten med garanti sige at dit batter er færdigt og trænger til udskiftning, men det nu heller ikke den største udgift

Kommentér på:
Hjælææælp! strømføring

Annonce