Mini batteri / cafe racer {{forumTopicSubject}}
Hej..
I forbindelse med mit cafe racer projekt skal jeg havde fjernet det originale batteriet på min Suzuki GS 400 ´77
Regner med at udskifte det med dette:
http://www.kickstartershop.de/en/Mini-BATTERIE/AKKU/battery-SR/XT/DR/XL-500-SRX-X/-600-
Men er kommet i tvivl om det overhovedet virker på min cykel ?
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til er E modellen først fra 78 og i min registrering registreringsattest står der også kun GS 400
Men kan ikke finde ud af hvad forskellen rent teknisk skulle være? og er derfor også kommet i tvivl om det vil fungere på min E eller ej ?
Enevidere er jeg lidt i tvivl om batteriet kan oplades med en "alm" 12 volt lader ?
Vh Martin
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 21
Kan heller ikke se hvad forskellen skulle være rent teknisk ..
tror bare jeg tager chancen ..
Burde jeg ikke også kunne bruge en "alm" lader til batteriet ? eller bliver den for voldsom ?
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
jan 2012
Vil det sige at jeg heller ikke kan klare mig med det mini batteri som jeg linker til ?
Er er du sikker på det ikke kun er E modellerne der ikke har magnet tænding ?
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Nej du kan godt bruge batteriet tror jeg.
jan 2012
jan 2012
Umiddelbart er det jo kun lavet til at kunne holde horn og lygter i gang .. ?
Kickstarteren virker i hvert fald ikke med det ? men er kapacitet stor nok til at holde motoren kørende ?
Er ikke sikker på jeg formulere spørgmålet korrekt men sagt på en anden måde kan cyklen køre med det lille batteri , magnetisk tænding eller ej ?
nov 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 27
Se evt. min tråd: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Teknik/203714-honda_cb350_four_ledningsnet___kun_kickstart
ps. Hvis du skal bruge det andet batteri, sælger jeg det hellere end gerne. Det er helt nyt og aldrig brugt. Befinder sig i kbh,
Mini batteri / cafe racer