947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Mangler en cylinder engang imellem Mangler en cylinder engang imellem

Søger et klog hoved der kan hjælpe mig.

Efter min bandit 600 kaburator har stået vinteren over er den ikke ordentlig med på cylinder 4.

Ind imellem når jeg køre kommer den, og går som den skal, men problemet opstår hurtigt igen, det skal siges jeg ikke er kørt så langt med det, max 5 km, da jeg er bange for at brænde eb ventil eller noget af.

Tændrørert tænder når jeg har den oppe af cylinderen, og den bliver umiddelbart også våd, så er lidt på bar bund, har haft karburatoren skilt ad for at tjekke for skidt, men så fin ud.

Skal man bare prøve ar banke den af og se om den kommer, eller er der nogen der har stået med er ligende problem før som har er godt forslag, så vil. Jeg meget gerne høre fra dig/jer

Mvh
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler en cylinder engang imellem
  • #1   9. apr 2014 Skiftede forresten tændrør og olie sidst i sæsonen sidste år, og der var der ingen ting overhovedet.

• #2   9. apr 2014 Tjek med et andet tændrør, det er set før at et nyt ikke virker optimalt ( altså defekt ), hvis det ikke hjælper, så må du igang med at se på tændrørs hætten og ledninger samt tændspole, hvis der er bare den mindste revne i tændkablet kan gnisten springe der, især hvis der er fugt.
    Min gamle gs havde en hårfin revne i en tændspole, den kørte fint indtil der var lidt fugt i luften, så ville den ikke altid som jeg ville, især i foråret om morgen eller aften hvor der var lidt fugt i luften, om dagen kørte den fint også hvis den var varm om aften efter en lang tur... hvis den så holdt stille et par timer .... jep så var den der igen....

• #3   9. apr 2014 det kan være flere ting hvis jeg var dig så ville jeg lige starte med at rense karburator og være sikker på at der er ordentlig gennemgang i alle dyser også tomgangs dyserne.

der efter tjekker du lige at du ikke har fået trukket i tændkæblerne så de ikke forbinder ordentligt imellem kablet og tænd hætten/tændspolen smiley

• #4   9. apr 2014
    Er selv mekaniker, dog automekaniker, og må indrømme at jeg ikke har den store know how på kaburatorer, synes jeg har prøvet de fleste ting med tændingssystem, men det kunne være man skulle dobbel tjekke, synes bare det er underligt det med at den køre pisse dårligt og lige pludselig køre den på alle 4 en 100m og så er det det samme pis igen.

• #6   9. apr 2014 Den med revne i kablet......

• #7   9. apr 2014 Johan p - fik det ikke lavet sidste år pga hus renovering, så har taget hul på det igen, men sjovt mok stadig samme problem ??

• #10   12. apr 2014 Har prøvet at bytte rundt på tændspolerne, har stort set prøvet alt for at flytte problemet fra en cylinder til en anden, men jeg må jo have overset noget, så dagen i dag kommer til at gå med at dobbel tjekke alt, den kan umuligt have fået fugt, står altid inde, og jeg har aldrig kørt den i regnvejr, ikke fordi den ikke må blive våd, men gider ikke selv smiley

• #11   12. apr 2014 Nu har jeg prøvet at bytte rundt på tændrør, tændspoler og haft ventildæksel af for at se om det evt er en ventil der har hængt eller noget, problemet er der stadig, så det kan næsten kun være karburatoren der er synderen, men dem har jeg desværre ikke så meget forstand på da det i bil verden er noget før min tid, er der noget man skal være opmærksom på, tændrøret bliver jo vådt, men kan den måske få for meget benzin ?

Kommentér på:
Mangler en cylinder engang imellem

Annonce